بیمه آسانسور چیست

بیمه آسانسور چیست

کفشک کابین آسانسور | گاورنر آسانسور | پرشیا لیفت : بیمه آسانسور چیست،بی شک بیمه مناسب ترین شیوه برای کاهش حداقل صدمات و تاوان هایی باشد که ممکن است در آسانسور پیش بیاید.‌ همانطور که این بیمه گونه ای از بیمه های مسئولیت با حساب می آید معمولا به عنوان بیمه مسئولیت آسانسور هم معرفی می شود.

در حقیقت اشخاص و بار موجود در داخل بالابر را پوشش می دهد و اما بدنه این ابزار و صدمات ایجاد شده بر آن بخشی از قرارداد نیست.
اساسا با تهیه، نصب و راه اندازی این کار یک پوشش مقدماتی به وسیله فروشنده به مشتری تحویل داده می شود ولی با پایان زمان نوع اولیه تهیه آن بر دوش صاحب شخصی ساختمان یا مسئول ساختمان است.‌

موسسات سرویس و مراقبت از بالابر هم متعهد به بررسی و خاطرنشان این مسئله هستند چرا که در صورت ایجاد هر نوع اتفاق ناخوشایند و نداشتن بیمه ، پاسخگویی به هر نوع اتفاق و تاوان غرامت بر دوش صاحب یا سرپرست ساختمان و موسسه سرویس کار است.

دلایل استفاده از بیمه آسانسور

بیمه آسانسور معمولا نوعی بیمه مسئولیت مدنی به شمار می آید. اگر چه به علت اتفاقات و پیشامدهای آسانسوری نظیر سقوط کردن بالابر ، اهالی ساختمان تقصیر کار شناخته شوند در این صورت ناچار به بازپرداخت آسیب های مالی و جانی می شوند. پس یکی از دلایل استفاده از آن، این است که در این شرایط کلیه خسارات وارده را جبران می کند. اگرچه این نوع بیمه را تهیه نکنید اهالی ساختمان وادار به پرداخت غرامت های ایجاد شده می شوند.

لطفا مطالعه کنید
مناسب ترین سیم بکسل آسانسور

چنانچه آسیب ها و خسارات جانی منتهی به نقص عضو یا فوت طرف شود مبلغ این تاوان معمولا خیلی زیاد می باشد پس از دیگر دلایل استفاده از آن این است که این هزینه ها را متقبل می شود و این کار باعث می شود نیمی از نگرانی ها را کاهش دهد.

وظایف مدیر ساختمان در خصوص این نوع بیمه

مسئولیت مدیر ساختمان در قبال بیمه آسانسور چیست؟

هموار کلیه مدیران و صاحبان ساختمان هنگام نصب و راه اندازی و حین بکارگیری از بالابر مسئولیت هایی را بر دوش دارند که بایستی به شیوه دوره ای کلیه فاکتور های زیر را انجام دهند:

کلیه بالابر ها در زمان راه اندازی مقدماتی بایستی از نظر دارا بودن گواهی استاندارد از سوی شرکت استاندارد وارسی و نظارت شوند زیرا برای دریافت پایان کار آپارتمان از شهرداری ، دارا بودن گواهی استاندارد بالابر قطعا ضروری است.

•هر مسئول ساختمانی وظیفه دارد که برای سرویس و مراقبت از آسانسور با شرکت های موثق دارنده جواز کسب از سازمان صنایع و معادن هستند قولنامه سالیانه داشته باشند تا در موعد مقرر برای نظارت و وارسی بالابر رجوع نموده و رسیدگی های لازم برای صحت این ابزار را انجام دهند.

• دریافت ضمانتی برای مسئولیت بالابر از یک موسسه موثق برای کلیه بالابر هایی که در ساختمان راه اندازی شده اند بایستی از سوی مسئول ساختمان صورت گیرد.

•امکان دارد هر ساختمان شامل دو گونه بالابر یکی نفر بر دیگری حمل بار باشد که مطابق مشخصات هر بالابر بایستی بیمه این وسیله توسط مسئول ساختمان تمهید شود‌.

لطفا مطالعه کنید
سرویس و نگهداری آسانسور چیست

آیا دریافت این نوع بیمه اجباری است؟

به طور کلی این نوع بیمه الزامی نیست ولی به علت پیشامد ها و حوادثی که امکان دارد به هر علتی در حین بکارگیری از بالابر رخ دهند داشتن چنین ضمانتی اجباری به چشم می آید. ولی از لحاظ قانون اجباری برای تهیه آن جهت مسئولیت بالابر وجود نخواهد داشت.

هزینه بیمه آسانسور به چه نحوی محاسبه می شود؟

هزینه بیمه آسانسور به عوامل متنوعی من جمله موارد زیر وابسته است:

•نوع کاربری بالابر
•گنجایش آسانسور
•میزان توقفات این ابزار

در بعضی از موسسات فاکتور های زیر با حق بیمه بالابر افزوده می شود:

بیمه این وسیله برای بالابر های بیشتر از ۱۰ توقف، به حق بیمه آسانسور ۱۰ درصد افزوده می شود.
بیمه بالابر در آپارتمان های اداری و تجاری حدود ۱۰ درصد به هزینه بیمه آسانسور افزوده می شود.
همواره حق بیمه این ابزار به صورت سالانه معادل با حق خدمت رسانی و مراقبت ماهانه بالابر شما می باشد.

آیا این بیمه شامل آتش سوزی ساختمان می شود؟

در حقیقت با اخذ بیمه آسانسور ، در صورت ایجاد پیشامد ، آسیب ها و صدمات جانی و مالی وارد شده به اشخاص موجود در بالابر جبران می شود. این نوع پوشش در بردارنده صدماتی که به خود بالابر می رسد نیست. اگرچه مایل باشید می توانید با تهیه بیمه آتش سوزی کلیه زیرساخت های آپارتمان من جمله آسانسور را در مقابل صاعقه، زلزله، آتش سوزی و انفجار و… بیمه کنید.

بیمه آسانسور مناسب چه مراکزی است؟

بیمه آسانسور چیست و معمولا مناسب چه مراکزی می باشد؟ همواره در کلیه ساختمان های اداری ، مسکونی، تجاری چند طبقه نیاز به آسانسور برای تسهیل در ترابری و رفت و آمد به یکی از اسباب های الزامی برای زندگی و همچنین به یکی از زیر ساخت های عمده هر آپارتمان تبدیل شده است.

لطفا مطالعه کنید
نکات کلیدی که در مورد کابین آسانسور باید بدانیم

بدین جهت هر آپارتمانی که بالابر نفر بر یا حمل بار داشته باشد لازم است از بیمه آسانسور بهره مند باشند. برای مثال امکان دارد مطابق نیاز هر آپارتمان چند گونه بالابر در آن به کار برده شوند به خصوص در اکثر ساختمان های تجاری که بالابر حمل بار به همراه بالابر نفر بر وجود دارند تمهید این گونه بیمه برای هریک از بالابر ها مطابق نوع و مشخصات همان بالابر ضروری است.

پوشش های مدنظر این نوع بیمه

همان طور که قبلا بیان شد این نوع از پوشش ضمانتی گونه ای از بیمه مسئولیت به حساب می آید و صدمات ایجاد شده بر کاربران آسانسور در طی وقوع اتفاق را پوشش می دهد. با این ‌که تهیه اینگونه آن معمولا الزامی نیست اما نداشتنش سبب ایجاد مسائل غیر قابل جبرانی می شود. ۳ پوشش عمده این نوع بیمه هزینه پزشکی، خسارت فوت، نقص عضو و پوشش بار می باشند.

در بالابر های باربری به هیچ وجه اشخاص تحت پوشش آن نخواهند بود. در آسانسور های نفر بر دیه به شمار اشخاص مجاز پرداخت می شود. کارخانه پرشیا لیفت تولید کننده انواع قطعات آسانسور در ایران می باشد که در زمان نصب و تولید دارای بیمه اولیه می باشد.

پیشنهاد ما به شما

بهترین برند آسانسور

بهترین برند آسانسور با 7 ویژگی کلیدی و مهم | شرکت پرشیا لیفت

برای انتخاب بهترین برند آسانسور، باید به چند ویژگی کلیدی، مهم و اساسی توجه کنید: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با مدیر فروش