لیست قطعات آسانسور

لیست قطعات آسانسور

 

شاسی موتور آسانسور | کفشک کابین آسانسور | پرشیا لیفت : لیست قطعات آسانسور می تواند به راحتی اطلاعات کافی و مناسب را در دسترس تولیدکنندگان، نصابان و مصرف کنندگان از خدمات آسانسور قرار دهند. به صورتی که می توان با شمار قطعات بکاربرده شده در بالابر ، مراحل راه اندازی و نصب ، مارک قطعات و دیگر موارد مدنظر شناخت کافی کسب کرد در این صورت مجموع این اطلاعات منتهی به یک خرید مطلوب از یک موسسه موثق می شود.

اکثر معماران ساختمان جهت نصب و راه اندازی بالابر به معلومات و دانشی احتیاج دارند تا بدین وسیله بتوانند با نرخی مطلوب و مقرون به صرفه و همچنین با سطح کیفی بالا قطعات آسانسور مورد نظر را خریداری کنند. فهرست این قطعات دربردارنده صفر تا صد قطعات بالابر و شامل چندین مرحله می باشد. هر مرحله دارای قطعات متنوعی است و معماران می توانند درصورت فقدان موجودی نسبت به تهیه یک مرحله مبادرت کنند.

مرحله اول لیست قطعات آسانسور

مرحله اول فهرست قطعات آسانسور محتوی درب و دریل می باشد. در بالابر فروش ریل ها به شیوه جفتی است.‌ برای وزنه تعادل معمولا ریل تی ۵ و برای اتاقک ریل تی ۹ به کار می برند. شمار ریل های بکار برده شده در بالابر نسبت به شمار سکون و بلندی ساختمان مورد ارزیابی قرار می گیرند.

بایستی به این مسئله دقت داشته باشید که ریل هایی که سطح کیفی مطلوبی ندارند سبب ارتعاشات پی در پی قابل حس در اتاقک بالابر می شوند.افزون بر نصب و راه اندازی ریل در این وهله نصب درب طبقات هم انجام می گیرد. در کشور ایران معمولا برای بالابر دو گونه درب، درب بالابر لولایی و درب بالابر اتوماتیک به کار می برند.

لطفا مطالعه کنید
معرفی کامل آسانسور شیشه ای یا پانوراما

لازم به ذکر است هنگامی که درب طبقه لولایی به کار می برید بایستی برای درب اتاقک بالابر از درب نیمه اتوماتیک استفاده کرد. و هنگامی که درب طبقه اتوماتیک است بایستی درب اتاقک هم اتوماتیک باشد.

مرحله دوم لیست قطعات

مرحله دوم فهرست قطعات آسانسور مکانیکال بالابر است. در این مرحله موتور بالابر یکی از اساسی ترین قطعات بالابر است نصب و راه اندازی می شود. بایستی بر این مسئله واقف بود که نیروی محرکه ضروری برای حمل و نقل اتاقک بالابر به وسیله موتور این وسیله تمهید می شود.

اگرچه بایستی به این مبحث نیز اشارع کرد که در بالابر های کششی تمامی نیروی مورد نیاز برای حمل و نقل اتاقک به وسیله موتور تمهید نمی شود بلکه قسمتی از این نیرو به وسیله وزن چارچوب وزنه تمهید می شود.
اکثر معماران ساختمان در آغاز مبادرت به تهیه موتور بالابر می کنند علت این مسئله هم قیمت تمام شده بسیار موتور است که کم و بیش ۱/۳ بهای یک پکیج بالابر است.

مرحله سوم فهرست لیست قطعات

مرحله سوم لیست قطعات آسانسور تابلو فرمان بالابر است. این قطعه عمده ترین قطعه بالابر مورد نصب است. این قطعه به گونه ای طرح ریزی شده که تنظیم حرکت اتاقک و همچنین گزارش شرایط متنوع را اعلام می کند. در ایران چندین موسسه معتبر و موثق در حیطه تولید و فروش تابلو فرمان بالابر موجود می باشند.

ریل آسانسور

ریل آسانسور از قطعات آسانسور به شمار می آید که بر روی جداره چاه بالابر راه اندازی و تصب می شود و به ثابت نگه داشتن تعادل و در مسیر قرار دادت اتاقک کمک بسزایی می کند. ریل از ارتعاشات افقی اتاقک زمانی که مسافران به آن وارد می شوند ممانعت می کند. اتاقک بالابر به وسیله کفشک هایی هماهنگ با کاربری و وزن بالابر که معمولا می توانند لغزشی یا غلطکی باشند بر روی این ریل ها به حرکت در می آیند.

لطفا مطالعه کنید
بهترین آسانسور ساختمان کدام است

از دیگر کارایی های ریل می توان به این مورد اشاره کرد حفظ کردن اتاقک در زمان هایی است که بالابر به دلیل نکات امنیتی از حرکت باز می ایستد. این قطعه را مطابق ابعاد و بال تیر دسته بندی می کنند.شاخه های این قطعه همواره ۵ متری است و هر شاخه معمولا یک پشت بند جهت وصل شدن به شاخه دیگر دارد. پشت بند این قطعه ساخته شده در موسسات متنوع با یکدیگر فرق دادند بدین جهت نمی توان برای وصل کردن ریل ها، پشت بندی به جز پشت بند ویژه همان موسسه به کار برد.

ضربه گیر (بافر) با Buffer آسانسور

از دیگر قطعات آسانسور که برای افزایش ایمنی سامانه بالابر به آن افزوده می شود ضربه گیر است. این قطعه در چاهک بالابر نصب و راه اندازی می شود. در زمان هایی که به هر علتی اتاقک بالابر در طبقه آخر توقف نکرده و به داخل چاهک سقوط کند واپسین سامانه امنیتی که باقی خواهد ماند بافر است.

به عبارتی دیگر از هیچ کدام از سامانه های امنیتی که از سقوط اتاقک جلوگیری می کنند، نقش خود را بصورت صحیحی انجام ندهند سقوط اتاقک بالابر اتفاق می افتد در این وضعیت بعد از چند سانتی متر اتاقک به قطعه ای به اسم بافر برخورد کرده که نقش آن کاهش شدت ضربت است. ضربه گیر ها در اقسام متنوعی مانند بافر پلی اورتان و بافر هیدرولیکی تولید می شوند.

تراول کابل بالابر

از لیست قطعات آسانسور اصلی و کاربردی میتوان تراول کابل بالابر را نام برد. این قطعه گونه ای سیم تخت و پهن است که همواره از ۲۴ رشته کابل ، نمره ۱۰ تولید شده است. این وسیله نقش منتقل کردن دستورات و فرامین از کلید های بالابر به تابلو فرمان و جعبه ریزیون است. این سین پیوسته با اتاقک بالا و پایین می رود بدین جهت اسم آن را تراول کابل نامیده اند. ین سیم نقش خیلی عمده ای دارد بدین جهت پیشنهاد می شود از با کیفیت ترین گونه موجود در بازار برای نصب و راه اندازی در بالابر استفاده شود.

لطفا مطالعه کنید
نحوه طراحی کابین آسانسور

گاورنر یا Governor و پاراشوت

پاراشوت یا ترمز ایمنی از دیگر قطعات آسانسور است که جهت افزایش ایمنی بالابر ها به کار گرفته می شود. چنانچه سرعت و شتاب اتاقک به صورت غیر لستانداردی بالا رود ترمز ایمنی به مشارکت گاورنر که با کابل بکسل به همدیگر وصل شده اند وارد کار می شوند. در این وهله گاورنر اهرم ترمز ایمنی را کشیده و همزمان با رسیدن فک های ترمز ایمنی به هم از استمرار حرکت اتاقک روی ریل ممانعت به عمل می اورد.

شمار قطعات ریز و درشت در سامانه بالابر خیلی زیاد بوده و به صورتی که می توان هر قطعه را به قطعات ریز دیگری دسته بندی کرد. کارخانه پرشیا لیفت تولید کننده انواع قطعات اصلی و اورجینال آسانسور می باشد.

پیشنهاد ما به شما

بهترین برند آسانسور

بهترین برند آسانسور با 7 ویژگی کلیدی و مهم | شرکت پرشیا لیفت

برای انتخاب بهترین برند آسانسور، باید به چند ویژگی کلیدی، مهم و اساسی توجه کنید: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با مدیر فروش