شاسی موتور آسانسور | قیمت شاسی موتور آسانسور | پرشیا لیفت

شاسی موتور آسانسور چیست؟

شاسی موتور آسانسور را می توان زیربنای مستحکم یک آسانسور دانست. این قطعه از آسانسور که به پایه موتور آسانسور نیز معروف است، تمامی وزن کل یک آسانسور از قبیل موتور، کابین و سیم های بکسل را باید تحمل کند.  شاسی باید آنقدر مقاوم باشد که موتور آسانسور بتواند کابین را بدون لرزش و صدا  و با سرعت روی ریل حرکت دهد.

شاسی موتور آسانسور که همان پایه موتور آسانسور نیز نامیده می شود انواع مختلف دارد و در سایزهای متفاوت ساخته می شود. در ابتدا نقشه شاسی موتور آسانسور توسط مهندسین و کارشناسان زبده این رشته باید طراحی و نمونه اولیه ی آن ساخته شود که می تواند نقش بسزایی در شکل گیری یک آسانسور داشته باشد.

در این جا می توان گفت که تمامی وزن و بار یک آسانسور و کابین و محتویات درون آن و هر آن چه که قرار است توسط آسانسور بالا یا پایین و حرکت داده شود بر روی شاسی موتور آسانسور قرار دارد و باید توسط این قطعه تحمل گردد. در واقع شاسی موتور آسانسور را می توان  از اجزاء اصلی یک آسانسور به حساب آورد.

شاسی موتور آسانسور با قیمیت رقابتی و مناسب

بهترین نوع شاسی موتور آسانسور چه نوع شاسی می باشد؟

از بهترین و محکم ترین و شاسی موتوری که تمام استاندارهای لازم را پاس کرده است، شاسی موتور آسانسور پرشیا لیفت می باشد. این شرکت توانسته است بر اساس آخرین تکنولوژی روز دنیا با استفاده از دانش فنی مهندسین خود بهترین و با کیفیت ترین پایه موتور آسانسور را بسازد.

بهترین شاسی موتور آسانسور با پرشیا لیفت

کاربرد و کارایی شاسی موتور آسانسور چیست؟

از جمله کاربرد و کارایی که شاسی موتور آسانسور می تواند داشته باشد ایجاد یک اسکلت بسیار قوی و مقاوم که قرار است سالیان سال وزن زیادی را تحمل کند این وزن تشکیل شده است از تمامی اجزاء و قطعات آسانسور که بر روی شاسی و یا پایه آسانسور نصب شده و می توان گفت زیربنای یک آسانسور می باشد.این قطعه بسیار حساس و پر کاربرد آنقدر باید قوی و مستحکم ساخته شود که در طول زمان بالای پنجاه سال یک ساختمان هیچ گونه تاب و یا خمیدگی و زنگ زدگی نباید در آن اتفاق بیفتد که اگر این چنین نباشد جان ساکنان آن ساختمان به خطر خواهد افتاد.

آیا می دانید شاسی موتور  چیست و چه کارایی دارد؟ امروزه در سراسر دنیا ساختمان ها را مجهز به سیستم آسانسور می کنند.موتور آسانسورها را بر روی سازه ای فلزی بسیار قوی که از جنس تیرآهن های تقویت شده و از آلیاژهای فولادی که مخصوص این کار می باشند ساخته شده اند.این سازه بسیار قوی باید تحمل وزن کابین و سیم بکسل ها و وزنی که برای هر آسانسور تعریف شده و باری که داخل کابین قرار می گیرد را داشته باشد و همچنین وزن افرادی که از کابین برای بالا یا پایین رفتن استفاده می کنند را باید تحمل کند.

پیشرفت در صنعت آسانسور و نیاز بیشتر شهرها و کشورها باعث شده است که هر ساله تحول عظیمی در مدل ها و قطعات این سیستم ارائه شود.

شاسی موتور آساسور کارش چیست؟

رعایت استانداردهای بین المللی در نصب و راه اندازی سیستم های آسانسور در تمام جهان از اهمیت زیادی برخوردار است. تجهیزات آسانسورها با توجه به نوع و مدل آسانسور متفاوت است.

یکی از قطعات مهم در نصب آسانسور کششی شاسی در آسانسور می باشد در واقع شاسی موتور یک سازه فلزی می باشد که موتور آسانسور و فلکه هرزگرد روی آن قرار گرفته است کارخانه پرشیا لیفت در تولید انواع شاسی موتور آسانسور در نظر دارد تا بهترین محصولات را با کیفیت روز در اختیار شما قرار بدهد.

اما قسمت مهم و کاربردی در همه ی مدل ها شاسی موتور می باشد که از طراحی و ساخت پیچیده و مهمی برخوردار است.

موتور آسانسور بر روی یک سازه ی فلزی به اسم شاسی موتور قرار می گیرد که نقش مهمی را در سیستم آسانسور ایفا می کند. بر روی شاسی قطعه دیگری به اسم فلکه هرزگرد قرار می گیرد.

دلیل اهمیت شاسی را می توان قرار گرفتن وزن کابین آسانسور ، سیم بکسل و دیگر قطعات مکانیکی دانست که به دلیل پیشگیری از وارد آمدن حرکات افقی و عمودی بیهوده و اضافی به کابین آسانسور، به وجود آوردن ثبات و استحکام و حفظ فاصله عمودی بین قطعات از جمله فاصله بین فلکه موتور و فلکه هرزگرد از شاسی دانست.

در متن زیر قصد داریم تا هر آنچه در خصوص شاسی موتور، نصب و راه اندازی آن لازم است بدانید را بیان کنیم.

قیمت شاسی موتور آسانسور

<<قیمت شاسی موتور آسانسور در شرکت بزرگ پرشیا لیفت به صورت رقابتی و منحصر به فرد است>>

تعریف شاسی موتور آسانسور

همان‌طور که گفته شد آسانسور از قطعات مهم و پرکاربردی تشکیل شده که این قطعه از آسانسور مهم‌ترین و اصلی ترین قطعه می باشد و در واقع باید وزن اجزایی از قبیل موتور آسانسور، فلکه هرزگرد آسانسور، کابین آسانسور، سیم بکسل های آسانسور، قاب وزنه آسانسور و وزنه ها و دیگر تجهیزات اصلی آسانسور را تحمل کند.

نصب و ساخت و نوع این شاسی اهمیت بسیاری در کیفیت نهایی آن دارد. چون سیستم آسانسور بسیار حساس می باشد و در درجه اول امنیت و کیفیت باید حرف اول را بزند.

نصب و راه اندازی شاسی موتور کاملاً بستگی به نوع آسانسور دارد در برخی موارد شاسی موتور را در موتورخانه نصب می کنند.

اما بعضی شاسی ها طراحی متفاوت تری دارند و می توان آن ها را در پایین چاه آسانسور نصب کرد. هر محصولی نمی تواند این حجم از بار آسانسور را تحمل کند

پس باید طراحی و ساخت این قطعه با ضوابط و اصول و استانداردهای خاص و مشخصی انجام شود تا انتظارات استفاده کننده گان را رفع و از لحاظ استحکام و مقاومت نگرانی  برای کاربران به وجود نیاورد.

نصب شاسی موتور

برای نصب شاسی موتور حتماً باید از کارشناسان و متخصصان که در این حوضه فعالیت دارند کمک گرفت و این کار باید طبق اصول و معیارهای خاص خود نصب گردد وگرنه به مشکل اساسی بر خواهیم خورد.متخصصین این رشته به خوبی می دانند که چگونه این قطعه حساس را بر روی ساختمان شما نصب نمایند و شما می توانید از گارانتی نصب نیز برخوردار گردید.

با توجه به اینکه نصب و راه اندازی هر سیستمی نیاز به حضور افراد با تجربه و متخصص را دارد پس در زمینه نصب شاسی موتور نیز این قانون صدق می کند.

 در حین نصب شاسی موتور نیاز به جوشکاری می باشد پس حتماً کار جوشکاری شاسی موتور را به افراد با تجربه بسپارید تا با دقت خاصی انجام شود.

طراحی و ساخت شاسی موتورهای آسانسور باید به نحوی باشد که بتوان کل قطعات و کل مجموعه شاسی را به صورت هماهنگ جابه جا کرد.

اگر در روند ساخت و طراحی و نصب این قطعه حساس بی دقتی انجام شود می تواند ضرر و زیان های مالی و جانی به دنبال داشته باشد و در آینده مدیران و مالکان ساختمان را به مخاطره بیندازد.

شاسی موتور آسانسور

<<با شاسی موتور آسانسور پرشیالیفت به اوج بروید و در صدر، قوی بمانید>>

نکات مهم در ساخت شاسی موتور

طراحی و ساخت شاسی موتور در آسانسور کاری بسیار حساس و دقیق است و نیازمند رعایت نکات و استانداردهای خاصی کی باشد.

برای ساخت یک شاسی موتور آسانسور نیاز به طراحی اولیه که توسط مهندسین طراح در این زمینه و با استفاده از دانش و تجربه خود، طرح اولیه و مورد نیاز خود را بر روی کاغذ پیاده کرده و با استفاده از نرم افزارهای خاص از طریق کامپیوتر طراح آن را به صورت گرافیکی درآورده و در نهایت این طرح به دستگاه های قالب سازی برای تولید قالب شاسی موتور آسانسور تحویل می شود.

پارامترهای مهمی که در ساخت و بالا بردن کیفیت این محصول مهم هستند شامل رعایت فاصله افقی ریل های کابین تا ریل های وزنه، قطر فلکه موتور،رعایت کردن فاصله کف موتور تا آکس فلکه موتور و فاصله پیچ های موتور می باشند و قطعاً تأثیر گذارترین پارامترها در کیفیت ساخت و طراحی رابطه مستقیمی با محصول با کیفیت دارند.

استانداردهای لازم برای شاسی موتور اسانسور چگونه باید باشد؟

 صحبت از رعایت استانداردهای شد.

این استانداردها در واقع قوانینی هستند که هر سازنده ای ملزم به رعایت کردن آن ها می باشد. در زیر به برخی از این استانداردها اشاره می کنیم.

بهتر است در ساخت شاسی از تیر آهن های شماره بالا مانند تیر آهن نمره 18 و ناودانی شماره 14 استفاده شود.

دقت در جوشکاری هنگام ساخت بسیار مهم است باید فضای خالی هنگام جوشکاری در این قطعه وجود نداشته باشد.

تیر آهن و آهن آلاتی که در ساخت شاسی از آن ها استفاده می شود باید صاف باشند.

شاسی موتور بر روی دال بتنی باید به صورت کاملاً تراز باشد.

باید سطح تیر آهن و آهن آلات قبل از جوشکاری صیقل داده شود.

برای عبور یک نفر در اطراف فلکه فضا وجود داشته باشد.

فلکه کششی و فلکه هرزگرد به صورت مجزا و با هم تراز باشند.

ارتفاع شاسی در محدوده ی 30 تا 40 مناسب می باشد.

شاسی موتور آسانسور با قیمیت رقابتی و مناسب

راه اندازی شاسی موتور

در هنگام نصب و پیاده سازی ریزه کاری های زیادی وجود دارد و باید نحوه ی نصب به قدری دقیق باشد تا از ایجاد لرزش های عمودی و افقی به کابین آسانسور جلوگیری شود.

اگر این شاسی بر روی سکوی بتنی نصب شود نیازمند دقت بیشتری است. در نصب و پیاده سازی مطلوب ماندن زاویه آلفا نیز اهمیت بسیاری دارد و در واقع باید تمام این استانداردها و نکات ریز به ریز اجرا شود.

اما در مورد مواد سازنده ی شاسی موتور بهتر است بدانیم که این سازه ی فلزی از چه موادی ساخته می شود. نکته اساسی استفاده از مواد با کیفیت است چون ماندگاری و استحکام شاسی به کیفیت مواد سازنده بستگی دارد.

اصلی ترین مواد ساخت شاسی شامل ناودان صنعتی، تیرآهن بال باریک، تیرآهن صنعتی بال پهن،قوطی صنعتی، نبش صنعتی و ورق های آهن با ضخامت بالا می باشد.

ساخت شاسی در کارخانه های صنعتی انجام می شود چون ساخت شاسی در کارخانه با مزیت هایی نظیر برخورداری از بهترین زاویه آلفا، طراحی زیبا و مناسب و بالا بردن میزان استحکام و استقامت شاسی موتور همراه است.

در کارخانه های ساخت قطعات آسانسور به دلیل استفاده از دستگاه های صنعتی و امکانات پیشرفته شاسی های تولیدی از استحکام بالایی برخوردارند و نسبت به نمونه های تولیدی توسط افراد جوشکار از زیبایی خاصی برخوردارند.

 شاسی های که قابلیت اتصال به وسیله پیچ و مهره به سکوی بتنی و موتور گیربکسی آسانسور را دارند، به مراتب از نمونه های بازار از ایمنی بالایی برخوردارند و از شاسی هایی که در کارگاه ها تولید می شوند امن تر و مستحکم تر هستند.

شاسی موتور آسانسور در حقیقت یک سازه فلزی بسیار قوی است که کل وزن سیستم مکانیکی یک آسانسور روی آن سوار است ولی در اصل دو قطعه بر روی آن نصب و مونتاژ می گردد.

1-موتور

2-فلکه هرزگرد

ساخت شاسی موتور آسانسور

باید مراحل به ترتیب و طبق اصول پیش برود در بالا تمام موادی که در ساخت شاسی لازم بود بیان کردیم در زیر مراحل را به ترتیب بیان می کنیم.

باید در مرحله اول تمام مواد خامی که برای ساخت نیاز می باشد مانند تیرآهن و ناودانی و … از انبار دریافت شود و آماده ساخت شود.

مواد خام دریافتی باید صاف و تمیز شوند و هیچ گونه زاییده ای نداشته باشند.
آهن آلات را به واحد برش می برند و برشکاری در این مرحله بر روی آن ها انجام می شود.
آهن آلات برشکاری شده به قسمت پانچو تحویل داده می شوند و عملیات پرس بر روی آن ها انجام می شود.
تمام قطعات به مرحله جوشکاری فرستاده می شود.
وقتی قطعات جوشکاری شد شاسی موتور به قسمت شستشو تحویل داده می شود تا شستشوی نهایی شاسی انجام شود.
پس از شستشو نوبت رنگ کاری شاسی است و فرآیند رنگ کاری در این مرحله انجام می شود.
برای خشک شدن رنگ شاسی آن را به کوره حرارتی می فرستند تا رنگ کاملاً خشک شود.

و در مرحله آخر حرکت فلکه موتور آسانسور به همراه حرکت چرخ دنده ها باعث لرزش در حرکت کابین می شود برای جلوگیری از این لرزش باید شاسی موتور و موتور گیربکس آسانسور بر روی قطعه ای به نام لرزه گیر نصب شود.

این قطعه وقتی زیر شاسی قرار می گیرد نوسانات آسانسور را به کابین آسانسور و سازه ساختمان انتقال نمی دهد و حرکت آسانسور را روان تر و نرم تر می کند.

قیمت شاسی موتور آسانسور

امروزه نمایندگی های فروش و نصب آسانسور در شرکت پرشیا لیفت تمام تجهیزات مربوطه را تعمیر، نصب و به فروش می رسانند.

شاسی موتور آسانسور یکی از قطعات اصلی به شمار می رود که در مدل ها و برندهای متنوعی تولید و عرضه می شود.

این قطعه که معمولاً توسط کارخانه های صنعتی به صورت کاملاً پیش ساخته و آماده به فروش می رسد از قیمت مناسبی هم برخوردار است.

 برند های مختلف شاسی موتور پارامترهای متنوعی برای قیمت گذاری محصولات خود دارند.

اما مهم‌ترین معیارها در قیمت شاسی موتور جنس و کیفیت مواد اولیه کاربردی و میزان دقت و ظرافت در طراحی و ساخت می باشد.

فروش و پخش تجهیزات آسانسور

در ایران مراکز فروش و پخش تجهیزات آسانسور زیادی داریم که شاسی های داخلی و خارجی با قیمت مناسبی عرضه می کنند. در خصوص سیستم آسانسور با توجه به اینکه کل بار کابین و موتور بر روی شاسی قرار دارد بهتر است برای خرید در درجه ی اول کیفیت محصول لحاظ شود تا خطرات احتمالی که در آینده ممکن است نتیجه محصول بی کیفیت باشد به حداقل برسد و در درجه ی دوم قیمت مهم باشد.

  معمولاً شاسی هایی که در بیرون جوشکاری و ساخته می شوند،از استانداردهای پایینی برخوردار هستند و قیمت کمتری نیز دارند چون شاسی های کارخانه های صنعتی با دستگاه ها و امکانات پیشرفته ساخته می شوند و نصب و راه اندازی آسانتری نیز دارند.

برای خرید شاسی موتور می توان به چندین روش متفاوت عمل کرد. شرکتهای معتبری هستند که قطعات آسانسور داخلی و خارجی را عرضه می کند و شما می توانید با توجه به نیاز خود و مدل آسانسور شاسی مورد نظر خود را خریداری کنید.

در این سایت ها مشاوران فروش به صورت آنلاین به تمام سؤالات پاسخ می دهند و کمک می کنند تا شما شاسی موتور مناسب و با کیفیتی را خریداری کنید.

معمولاً این گونه قطعات گارانتی طولانی مدت و خدمات پس از فروش دارند تا خیال مصرف کننده بابت خرید آسان شود. روش دیگر نمایندگی های فروش و نصب آسانسور هستند که می توانید این قطعه را بخرید و یا سرویس و تعمیر کنید.

این نمایندگی ها خود نصاب حرفه ای دارند و می توانند در زمان کمی هر خدمتی در این خصوص داشتید را انجام دهند.

انواع شاسی موتور

شاسی موتور در واقع قطعه ای برای قرارگیری موتور و اجزای موتور بر روی آن می باشد. این ساختار فولادی یا در کارخانه صنعتی کاملاً آماده تولید می شود یا در کارگاه ها به صورت دستی جوشکاری و طراحی می شوند.

 شاسی موتورهای آماده به صورت پیچ و مهره ای ساخته می شوند و با داشتن قابلیت رگلاژ فلکه دوم در سه جهت بسیار پر کاربرد هستند.

 در مکان هایی که دال بتنی کف موتور تراز نباشد باید از شاسی هایی استفاده شود که به صورت پیچ و مهره ای هستند تا بتوان با رگلاژ ستون های شاسی ارتفاع این پایه ها را تراز کرد و موتور به صورت تراز نصب شود.

شرکت های مطرحی در دنیا شاسی موتور تولید می کنند و به تناسب نوع موتور و نوع آسانسور مدل های متنوع و با کیفیتی را عرضه می کنند.

تمام آسانسورهای جدید از قبیل روملس، گیرلس، پلانتری و … باید بر روی شاسی نصب شوند.

سرویس نصب و نگهداری شاسی موتور

شاسی موتور از هر مدلی که باشد باید پس از یک دوره استفاده، سرویس شود و در صورت نیاز به تعمیر و تعویض به موقع این خدمات انجام شود.

معمولاً تمامی مدل های شاسی خدمات پس از فروش و گارانتی معتبر دارند و شما می توانید تا پایان گارانتی سرویس شاسی آسانسور را بدون پرداخت هزینه اضافی

انجام دهید.

در این سرویس باید وضعیت جوش های آسانسور، مشاهده و بررسی پروفیل ها و بررسی عدم تاب خوردگی آن ها و بررسی وضعیت تراز شاسی، اطمینان از سالم ماندن ضربه گیرهای شاسی،بررسی پیچ و مهره های شاسی و آچار کشی آن ها و بررسی قسمت های مختلف شاسی و اطمینان از عدم زنگ زدگی آن ها چک شود.

هر گونه مشکلی که در سیستم Elevator motor chassis باید مشاهده شود سریعاً رفع و تعمیر شود و پس از اطمینان کامل مجدد از آسانسور استفاده شود.

4.9/5 - (126 امتیاز)
نوشتهٔ پیشین
فلکه هرزگرد آسانسور | قیمت خرید فلکه هرزگرد آسانسور | پرشیا لیفت
نوشتهٔ بعدی
قلاب سربکسل آسانسور | خرید قلاب سربکسل آسانسور | پرشیا لیفت

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست