آسانسور کششی یا آسانسور هیدرولیک

آسانسور کششی یا هیدرولیک

 

تولید فلکه هرزگرد | تولید گاورنر آسانسور | پرشیا لیفت : کدام آسانسور بهتر است آسانسور کششی یا آسانسور هیدرولیکی: این پرسشی است جواب مصمم پیدا کردن برای آن معمولا سخت است. زیرا که عملکرد این بالابر ها با ملاحظه به وضعیت ساختمان متمایز است. بایستی با مد نظر قرار دادن نکات عمده و وضعیت آپارتمان تصمیم گرفت کدام یک از این بالابر ها گزینه مطلوب تری خواهد بود‌.

نقش آسانسورها در ساختمان

در مجموع برای آپارتمان هایی که از ۵ طبقه کمتر می باشند و تردد و رفت و آمد معمولا زیادی در آن ها انجام می گیرد بالابر هیدرولیکی مطلوب تر است. و نیز برای حمل و نقل با گنجایش خیلی سنگین می توانید از این بالابر ها استفاده کنید.

آسانسور کششی

آسانسور هیدرولیکی در قیاس با بالابر های کششی هزینه نصب ، راه اندازی، سرویس، تعمیر و محافظت از آنها کمتر است و خیلی کم دستخوش خرابی، نقص و استهلاک می شوند و مسلما محوطه محدودتری را برای چاهک بالابر مورد استفاده قرار می دهند. اما بالابر کششی دارای سرعت خیلی زیادی است و متناسب جهت نصب و راه اندازی در آپارتمان هایی با میزان تردد زیاد و ارتفاع بلند هستند. همچنین این وسیله در قیاس با هیدرولیکی معمولا انرژی کم تری را هدر می دهد.

آسانسور کششی

آسانسور کششی بالابری است که حرکت آن متاثر از سایش میان کابل بکسل و شکاف فلکه کشش، در زمان گردش آن به وسیله موتور بالابر انجام می گیرد. به دلیل مزایای بیش از حد این دستگاه و مهمتر از همه ارزان و به صرفه بودن این وسیله ، بالابر کششی یکی از رایج ترین سامانه های اجرایی بالابر در جهان است.

لطفا مطالعه کنید
ضرورت تعمیرکار آسانسور در شهرنشینی مدرن

شیوه عملکرد این نوع بالابر ها مطابق نیروی الکترو موتور و گیر بکس است که به وسیله چرخه گیربکس ، کارایی مرتبط در راستای قائم به اتاقک بالابر اعمال شده و حرکت اتاقک را به سمت پایین یا بالا تمهید می سازد. همچنین در این سامانه اتاقک آسانسور از طریق چندین بند ریسمان های فولادی به وزنه تعادل وصل شده و سامانه تعلیق بالابر را مهیا می سازد.

انواع متنوع آسانسور کششی

آسانسور ها کششی به ۲ گروه اساسی تسهیم می شوند که عبارتند از:

• بالابر های کششی حاوی گیربکس

در این نوع از بالابر ها یک گیربکس وصل شده به موتور موجود می‌باشد که گردشی را که ریسمان ها به حرکت در می آورد را می چرخاند. این نوع بالابر ها می توانند با حداکثر سرعت ۵۰۰ فوت در دقیقه حرکت کنند.

• بالابر های کششی گیرلس

یکی دیگر از انواع بالابر های کششی بالابر های کششی گیرلس می باشند. در این گونه از بالابر ها فلکه خیلی بزرگ موجود است که به صورت مستقیم به موتور وصل شده است این گونه از آسانسورهای شتابی معادل ۲۰۰۰ فوت بر ثانیه دارند.

آسانسور هیدرولیکی

آسانسور هیدرولیک در گنجایش های متنوع با امتداد مسیرحرکت کم شروع به کار می کند و همواره در گنجایش های زیاد در قیاس با اقسام کششی به صرفه و ارزان می باشند، حرکت ملایم، نرم،توانایی کنترل سرعت، دقت وقفه در تعادل طبقه، آغاز و پایان حرکت فقدان شوک از امتیازات این آسانسور می باشد. فقدان احتیاج به تهیه موتورخانخ در قسمت فوقانی چاه و توانایی قرار دادن آن در محوطه پرت تر از چاه نیز از دیگر امتیازات این گونه بالابر های نفری و باری می باشد.

لطفا مطالعه کنید
آشنایی کامل با شیوه های عملکرد تابلو برق آسانسور

سامانه محرک این نوع بالابر باری و نفری می تواند از روش مستقیم یا غیر مستقیم باشد. در روش مستقیم جک بصورت مستقیم بع یوک اتاقک بالابر وصل می گردد و در روش غیر مستقیم به وسیله جنبش کابل بکسل وصل شده به یوک اتاقک سبب حمل و نقل آن می شود اگرچه سامانه از نوع مستقیم باشد جک بایستی حاوی شیر اطمینان ویژه باشد ولی اگر غیر مستقیم باشد اتاقک بایستی تجهیز شده به سامانه ترمز اضطراری و کاورنر باشد.

چنانچه بیشتر از یک عدد جک جهت حمل و نقل اتاقک آیانسور استفاده شود بایستی به شیوه ای به یکدیگر متصل شوند که نیروی روغن بر روی انها معمولا برابر باشد.

اقسام متنوع بالابرهای هیدرولیک

آسانسور هیدرولیک دارای انواع مختلفی هستند که عبارتند از:

•بالابر هیدرولیک معمولی با چاله یا چاهک

این نوع از بالابر حاوی یک ریسمان قرقره است که در کفه چاهک بالابر واقع شده که با پایین آمدن بالابر پیستون گردآمده را قبول می کند.
در برخی اقسام از این گونه بالابر ها یک پیستون تلسکوپی وجود دارد که ،فرو ریخته و به یک حفره کم عمق در ته چاهک نیاز دارد.
بیشترین مسافتی که این گونه بالابر ها می توانند حرکت کنند ۶۰ فوت است.

•بالابد هیدرولیک بدون چاله یا چاهک

این بالابر ها حاوط یک پیستون در دو سوی اتاقک می باشند که شامل ۳ زیر مجموعه هستند.

بالابر هیدرولیک طنابی

این نوع بالابر از تلفیق ریسمان و پیستون جهت حرکت دادن آن بکار برده می شوند. این وسیله قابلیت حرکت تا ۶۰ فوت را دارا می باشد.

لطفا مطالعه کنید
قطعات استاندار آسانسور چگونه ساخته می شوند؟ | قطعات استاندارد آسانسور کجا ساخته می شوند؟

بالابر هیدرولیک طنابی

در این مدل ازبالاب پیستون های تلسکوپی در بخش فوقانی چاهک بالابر بی حرکت می باشند و حاوی ۲ الی ۳ قطعه تلسکوبی است که توانایی حرکت تا ۵۰ فوت را دارد.

بالابر هیدرولیک بدون تلسکوپ

این مدل حاوی یک پیستون و تا بلندی۲۰ فوت را می تواند سپری کند.

تفاوت این دو سیستم کاربردی

یکی از عمده ترین پرسش هایی که برای خیلی از مهندسان و معمارین ساختمان به وجود می آید این است که آسانسور کششی بهتر است یا آسانسور هیدرولیک،؟ در حقیقت جواب این پرسش نامشخص است زیرا که اساسا کارایی بالابر ها با ملاحظه به وضعیت ساختمان کاملا متمایز است. مطابق وضعیت و موقعیت آپارتمان بایستی تشخیص داد کدام آسانسور متناسب با ساختمان است در این صورت معمولا این دو سامانه به هیچ عنوان قابل قیاس نیستند.

برای مثال اگر محوطه لازم برای راه اندازی بالابر ندارید چنانچه تمایل دارید در پی ریزی پروژه بالابری شیشه داشته باشید ، اگر مکانی که برای موتورخانه این بالابر مدنظر دارید در مسافتی دورتر از بالابر واقع است و یا اگر شتاب خدمات رسانی برای شما اهمیتی ندارد و در پایان اگر اپارتمان شما حدود ۵ طبقه است و کم تردد است بالابر هیدرولیک گزینه مطلوبی است ولی اگر بالابری با گنجایش خیلی سنگین احتیاج دارید مجدد هیدرولیک می تواند گزینه ای مطلوب باشد.

بالابر های کششی دربردارنده شتاب خیلی زیاد با توانایی استارت در تایم بیشتر ، مطلوب برای راه اندازی و نصب در تمامی آپارتمان هایی که وضعیت بالایی ندارند و همچنین حاوی گنجایش تردد سنگین هستند.

پیشنهاد ما به شما

بهترین برند آسانسور

بهترین برند آسانسور با 7 ویژگی کلیدی و مهم | شرکت پرشیا لیفت

برای انتخاب بهترین برند آسانسور، باید به چند ویژگی کلیدی، مهم و اساسی توجه کنید: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با مدیر فروش