آسانسورها بر اساس نوع کاربری شان

نوع کاربری آسانسور

تولید قلاب سربکسل آسانسور | انواع شاسی موتور آسانسور | پرشیا لیفت : آسانسور دستگاهی است که بعد از نصب و راه اندازی و نوع کاربری شان در جهت جذب یا عدم جذب ساکنان یک ساختمان نقش ویژه ای دارد. انتخاب صحیح یک شرکت و همچنین انتخاب خصوصیات فنی هماهنگ با نوع کاربری، جایگاه و همچنین شمار اشخاص ساکن در ساختمان یک موفقیت عمده برای تولیدکنندگان آپارتمان به شمار می آید.

متاسفانه در حال حاضر در مواردی دیده می شود که معماران ساختمان حتی بعضی مهندسان مشاور نگرش صحیح و اساسی در خصوص بالابر ها و اقسام متنوع آن ندارند و این مولفه سبب تعیین نادرست می شود. بایستی با توجه به نوع استفاده از این وسیله و همچنین کلیه موارد مربوط به آن را بایستی مد نظر قرار داد تا بتوان بهترین بالابر را خریداری کرد.

معرفی و نوع کاربری آسانسور کششی

نیروی محرکه آسانسور کششی از یک موتور برقی که بطور عموم در قسمت فوقانی چاه بالابر و در بعضی پی ریزی ها در قسمت تحتانی چاهک و در مکانی به اسم موتور خانه راه اندازی شده است، تمهید می شود.‌ روی چرخه این موتور مقداری سیم فولادی موجود است که از یک سو به اتاقک بالابر و از سوی دیگر به وزنه های تعادل بالابر که داخل چارچوبی فلزی به اسم قاب وزنه واقع شده است متصل می شود.

جنس این وزنه ها از چدن یا بتن می باشد. سنگینی این وزنه ها معادل سنگینی اتاقک بالابر با ۱/۲ گنجایش اتاقک می باشد.
وزن هر شخص در ارزیابی های مرتبط به بالابر ۷۵ کیلوگرم اعلام شده است. علت گداشتن این وزنه در سامانه بالابر یاری رساندن به بالا بردن آن است وگرنه برای این عمل بایستی موتور های خیلی قدرت مند با کیلو وات زیاد استفاده می کرد. در این صورت با این عمل قدرت مورد نیاز برای کار بالابر کاهش می یابد.

لطفا مطالعه کنید
چه عواملی می توانند در ایجاد لرزش هایی در آسانسور موثر باشند؟

به کارگیری وزنه بازدارنده ای عظیم در حرکت بالابر نیست با وجود مانعی که در پایین رفتن بالابر دارد. اصول کار این گونه بالابر ها نیروی اصطکاک میان کابل بکسل ها و فلکه کشش موتور می باشد. به وسیله این وزنه نیروی کشش مورد نیاز برای حرکت اتاقک کاهش می یابد.

آسانسور های هیدرولیک

به تازگی آسانسور های هیدرولیکی در کاربری های خانگی مرسوم شده اند. از خصوصیات مطلوب این گونه بالابر ها می توان حرکت ملایم در شروع اولیه، استهلاک و نواقص خیلی کم، عیب یابی راحت وتعمیر آسان آن، نمایی جذاب به دلیل نبود چارچوب وزنه و کابل بکسل، نیازه به ساختاری سبک، فقدان احتیاج موتورخانه در پشت بام، ساخت بالابرهای باری، متعادل شدن ان در طبقات را نام برد.

ولی از معایب این نوع بالابر ها می توان تحدید در بلندی، کم بودن سرعت آن ها و واقع شدن آن در چاهک را می توان نام برد. این نوع بالابر با موتور برقی، پمپ فشار روغن و جک هیرولیک عمل می کند.

در بالابر های هیدرولیکی به علت فقدان قالب وزنه و اینکه سامانه جک هیدرولیکی بایستی کلیه اتاقک و مسافرین را حمل و نقل کند به موتور های نیرومند تری احتیاج دارد.‌ در این بالابر ها یک موتور ۳ فاز عظیم در روغن با یک شیر الکتریکی ویژه که به عبارتی پاور یونیت نامیده می شوند مسیول تمهید فشار روغن برای جک هیدرولیک را بر عهده دارد.

نصب و راه اندازی موتور آسانسور

برای نصب و راه اندازی موتور به دلیل وجود موتور های نیرومند در حالت بکارگیری درایو یا سافت استارتر احتیاج به هزینه خیلی زیادی است بدین جهت همواره برای آغاز به کار موتور پمپ هیدرولیک، سامانه مرسوم ستاره_ مثلث به کار برده می شود.

لطفا مطالعه کنید
ویژگی آسانسورهای صنعتی

ولی این موتور و فشار فقط در حرکت به طرف بالا احتیاج است و برای حرکت کابین به طرف پایین با باز کردن یک شیر و تخلیه کردن روغن جک اتاقک به آهستگی این کار انجام می شود.

به بیانی دیگر یک سامانه هیدرولیک فقط در نیمی از حرکت خود قابلیت چشمگیری را به کار برده و در نیمه دیگر معمولا نیرو جاذبه به کار می برند و این مسئله مصرف برق بیشتر را در قیاس با بالابر های دو سرعته را رد می کند.

از سایر امتیازات بالابر های هیدرولیک می توان به فشار محدود، توان بسیار، نیاز نداشتن به سقف چاه مقاوم، نیاز نداشتن به محیط موتور خانه در قسمت فوقانی چاه بالابر، امنیت بیشتر به ویژه در زمان زلزله، حرکت ملایم و دقت در توقف، قابلیت بالابردن بار هایی با وزن زیاد.

نوع کاربری آسانسور وینچی

وینچی نوعی آسانسور است که با طنابی از جنس فولاد آویخته شده و قدرت جابه جایی به شیوه غیر از سایش به ان وارد می شود. در این نوع بالابر ها کادر وزنه وجود ندارد.

آسانسور کاربردی مغناطیسی

در این بالابر ها ریل ها و ابزار های وصل شده بر روی دیوار چاه این وسیله با مغناطیس دائم وظیفه ایستانه موتور و اتاقک بالابر وظیفه چرخانه را دارند. با وصل شدن جریان برق به ایستانه، گستره مغناطیسی تولید و به چرخانه القا می شود.

گستره مغناطیسی تولید شده در نواحی قطع و با القای جریان برق توسط کابل پیچ های ایستانه، کابل پیچ های قرار گرفته بر روی چرخانه بار دار شده و اتاقک به حرکت در می آید، در این صورت در این بالابر ها معمولا قسمت های مانند وزنه تعادل، سیم فولادی، موتورخانه و… موجود نمی باشد. این نوع آسانسو بدین جهت از نظر قیمت نسبت به سایر بالابر ها گران بها تر است.

لطفا مطالعه کنید
آسانسور کششی یا آسانسور هیدرولیک

انواع کارگاهی متناسب برج سازی

چه نوع آسانسوری بخریم که برای برج سازی و تاسیسات دارای ارتفاع زیاد مناسب باشد؟ بالابر های کارگاهی معمولا تمام کننده و تسریع کننده در برج سازی هستند . این بالابر ها می توانند از شروع کار به وسیله خود آنها مونتاژ و با ساخت آپارتمان نیز ارتفاع گیرند. این بالابر ها امکان کار تا بلندی ۵۰۰ متر و بیشتر را نیز دارند.

در آپارتمان های مرتفع برای جا با جایی افراد و بار پس از پایان تاسیسات آپارتمان و از آغاز کار در آن بالابر های مخصوص بار و افراد را به کار می برند. این بالابر ها در جابه جایی کادر کارگاه، ابزار و مواد و مصالح به طبقات بسیار اثربخش بوده و سبب می شوند اعمال ساختمانی به شکل سریعی صورت گیرند. کارخانه پرشیا لیفت تولید کننده انواع قطعات و لوازم مربوط به آسانسور می باشد که توانسته با سال های سابقه در ساخت این لوازم اعتبار خود را دوچندان کند.

پیشنهاد ما به شما

بهترین برند آسانسور

بهترین برند آسانسور با 7 ویژگی کلیدی و مهم | شرکت پرشیا لیفت

برای انتخاب بهترین برند آسانسور، باید به چند ویژگی کلیدی، مهم و اساسی توجه کنید: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با مدیر فروش