شیوه های انتخاب بهترین آسانسور

انتخاب بهترین آسانسور

کفشک کابین آسانسور | شاسی موتور آسانسور | پرشیا لیفت : بهترین آسانسور ها دارای انواع مختلفی می باشند که به تناسب نوع کاربری آنها انتخاب و مورد استفاده قرار می گیرند. بهترین آسانسور از جمله کششی، هیدرولیک و پنوماتیک از نمونه این دستگاه های بالابر می باشند. هر کدام از این انواع دارای مشخصه های مخصوص به خود هستند و به طور قطع نمی توان بهترین مدل را در یک نوع خلاصه کرد.

ضرورت انتخاب بهترین نوع از آسانسور به عوامل زیادی بستگی دارد. فضاهای مسکونی و ادرای و یا بیمارستان ها و کارخانه ها از نمونه ساختمان هایی هستند که از آسانسور بهره می گیرند. در برخی مکانها سرعت تعیین کننده بهترین نوع از دستگاه آسانسور است و در برخی دیگر میزان فضای بیشتر کابین می تواند تعیین کننده ی بهترین انتخاب باشد.

در برخی دیگر میزان قدرتی که یک دستگاه بالابر باید داشته باشد از اهمیت فوق العاده ای برای استفاده کنندگان برخوردار می باشد. در حالت کلی مجموع عوامل و شرایط ساختمان تعیین کننده این انتخاب هستند که باید قبل از هرگونه اقدامی به آنها توجه داشت.

عوامل مهم در انتخاب این آسانسور

در انتخاب بهترین آسانسور به طور کلی عوامل زیادی دخالت دارند و اگر بخواهیم یک دستگاه بدون ایراد و نقص خریداری و نصب کنیم علاوه بر هزینه ی نسبتا بیشتری که می پردازیم، باید به یک سری مسائل توجه ویژه ای داشته باشیم. یکی از این عوامل انتخاب نوع کابین آسانسور است که در جنس ها و اشکال مختلف عرضه می شود.

این قسمت از دستگاه که به لحاظ دیداری و ارتباط با مسافران مهمترین قسمت آن نیز می باشد دارای انواع مختلفی می باشد که از مهمترین آنها می توان به جنس تمام استیل، ام دی اف و یا تلفیقی از این دو مورد و … اشاره کرد.

لطفا مطالعه کنید
آسانسور بیمارستانی یا برانکاردبر

سرعتی که یک دستگاه آسانسور باید داشته باشد در خیلی از ساختمان ها و سازه ها به تناسب نوع کاربری آن دارای اهمیت است. در برخی مکان ها نیاز به سرعت بالا و در برخی دیگر سرعت کمتر از مزیت ها می تواند باشد که باید به این امر حتما توجه داشت. میزان اندازه ای که برای چاه آسانسور تعبیه شده است در انتخاب نوع آسانسور دخالت مستقیمی دارد.

یکی دیگر از عواملی که می توان به آن اشاره کرد محل جانمایی موتورخانه و میزان ابعاد آن می باشد. تعداد توقف هایی که در دستگاه در طول ارتفاع دارد و همچنین مکان هایی که درب کابین در آن تعبیه می شور در انتخاب بهترین آسانسور بی تاثیر نیست.

خرید بهترین آسانسور

در هنگام خرید بهترین آسانسور به چه پارامترهایی باید توجه داشت؟ آسانسورها دارای موتورهای متنوعی هستند و بسته به نوع کاربری و میزان ارتفاع و سایر فاکتور ها انتخاب آنها از تفاوت هایی برخوردار است که باید به آن توجه داشت، چرا که عدم تناسب می تواند منجر به خرابی هایی متعدد و عدم کارایی مناسب آن شود. انتخاب درب های اتوماتیک و نیمه اتوماتیک و نوع تجهیزات دیگر مانند ریل ها و تابلو ها و هواکش و … هم از دیگر فاکتور های انتخاب آسانسور با کیفیت است.

آسانسور وارداتی

استفاده از بهترین آسانسور یکی از مهمترین دغدغه هایی است که امروزه صاحبان سرمایه و مالکان ساختمان ها در مورد آن اتفاق نظر دارند. اما در میان برند های خوب داخلی یک سری از افراد هستند که به دنبال برند خارجی مناسب و با کیفیت هستند و آن را بر محصولات داخلی ترجیح می دهند.

لطفا مطالعه کنید
نحوه عملکرد باتری اضطراری آسانسور

برای این امر باید به عوامل مرتبط با آن نیز توجه نمود. یکی از موارد مورد توجه این است که باید از میزان ارائه خدمات پس از فروش برند خارجی که در نظر دارید مطمئن شوید و پس از آن اقدام به خرید نمایید، چرا که در بسیاری از حالات امکان دارد فروش برند های وارداتی رواج داشته باشد اما قطعات یدکی آنها موجود نباشد و این مساله باعث می شود که در صورت خرابی احتمالی نتوان از آن استفاده نمود و مشکل جدی را برای مصرف کنندگان آن به بار خواهد آورد.

طریقه نصب و راه اندازی برند های خارجی یکی دیگر از عواملی است که از اهمیت بسیاری برخوردار است. در هنگام مونتاژ قطعات باید از کادر مجرب و کار آزموده در حوزه همان برند به کارگیری کرد، چراکه هرگونه اهمال و یا خراب کاری می تواند خسارات جبران ناپذیری را بر بدنه دستگاه و سایر قطعات داخلی آن وارد سازد. بر همین اساس توصیه می شود از برند هایی خرید نمایید که کلیه خدمات پس از فروش و نصب و راه اندازی را در حوزه خدمات خود داشته باشند.

نکات مهم در انتخاب آسانسور

با توجه به اینکه هر ساختمانی شرایط مختص به خود را دارد و اینکه نوع طراحی و جانمایی چاه آسانسور در انتخاب بهترین آسانسور، یکی از فاکتور های مهم در این زمینه می باشد به طور قطع باید تمامی زمینه ها و ویژگی های آن را در نظر داشت تا بتوان به یک اجماع کامل رسید.

تعدادی از مولفه هایی که در این مورد باید مد نظر قرار بگیرند شامل ارتفاع، میزان جمعیتی که از آن در طول 24 ساعت شبانه روز استفاده می کنند و ترافیک کاری بر حسب نوع کاربری که برای آن تعریف شده است می باشند که باید در اولویت شرایط انتخاب باشند.

لطفا مطالعه کنید
کابل آسانسور چه نقشی در ایمنی آسانسور دارد؟ | شرکت بزرگ پرشیا لیفت

باید توجه داشت که اگر این گزینه ها را رعایت نکنیم در آینده کاربری و دستگاه امکان دارند دچار عدم تناسب شوند و مشکلاتی را برای مصرف کننده ی اصلی پیش بیاورد. بدین منظور در نظر گرفتن شرایطی که ذکر شد از اهم موضوعات در انتخاب آسانسور است.

شرکت مونتاژ کننده آسانسور

موضوع بعدی که در انتخاب بهترین آسانسور دارای اهمیت است، شرکتی است که آن را مونتاژ و نصب می کند. با عنایت به اینکه دستگاه آسانسور از یک سری قطعات کوچک و بزرگ تشکیل شده است و تمامی آنها به نوعی باهم در ارتباط هستند و از کار افتادن هر یک از این قطعات می تواند مانع حرکت دستگاه شود، باید شرکت مربوطه را از بین بهترین ها انتخاب کنیم تا در آینده از انتخاب خود پشیمان نباشیم.

قطعات آسانسور شامل کابین، تابلو برق و تابلو فرمان، ریل ها و سایر تجهیزات مکانیکی و الکتریکی هستند که باید تاییدیه ی استاندارد حتما داشته باشند و از لحاظ قیمت نیز در رنج قیمت مناسبی باشند.

باید حتما توجه داشته باشید که اگر قطعات خریداری شده فاقد ضمانت و استاندارد لازم باشند در آینده و پس از مدتی کارکرد حتی با انجام سرویس های دوره ای منظم امکان دارد دچار خرابی شده و باعث وارد آوردن خسارات زیادی به صاحبان آن می شود.

پیشنهاد ما به شما

بهترین برند آسانسور

بهترین برند آسانسور با 7 ویژگی کلیدی و مهم | شرکت پرشیا لیفت

برای انتخاب بهترین برند آسانسور، باید به چند ویژگی کلیدی، مهم و اساسی توجه کنید: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با مدیر فروش