معرفی کامل آسانسور شیشه ای یا پانوراما

آسانسور شیشه ای یا پانوراما

قلاب سر بکسل آسانسور | فلکه هرزگرد آسانسور | پرشیا لیفت : آسانسور شیشه ای یا پانوراما را اکثرا در مجتمع های تجاری با ارتفاع خیلی زیاد مشاهده کرده اید. احتمالا یک یا چند جهت اتاقک این نوع بالابرها شیشه ای است که در این صورت زیبایی و جذابیت قابل ملاحظه ای را به ساختمان های نوین می دهد. این ابزار که به اسم پانوراما هم معروف هستند با ظاهری تمام شیشه ای ساماندهی و تولید می شوند.‌

در تولید این وسیله کاربردی افزون بر دقت به استاندارد های موجود در حیطه بالابر باید به معیار های دیگری نیز توجه کرد. این ابزار در دو نوع هیدرولیکی و کششی برنامه ریزی، نصب و راه اندازی می شوند.‌ برای تولید اتاقک این نوع بالابر، شیشه لمینت نشکن به کار می برند.

انواع آسانسور شیشه ای

آسانسور شیشه ای دارای دو نوع متفاوت می باشد که هر کدام برای محیطی خاص طراحی شده اند.

•هیدرولیکی

با توجه به اینکه در بالابرهای شیشه ای تلاش بر این است که سامانه برقی و مکانیکی نظیر سیم آسانسور، کابل بکسل، تراول و… در محلی نصب و راه اندازی شود که در دید نباشد. در این صورت در گونه هیدرولیکی ، این ابزار بدون احتیاج به وزنه اعتدال و کابل بکسل حرکت می کند.

شتاب این نوع بالابر تقریبا کم و حدود ۰.۵ متر بر ثانیه می باشد بدین جهت برای ساختمان هایی مناسب است که دارای ارتفاع کم هستند و بیشترین توقف آن میان ۳ الی ۵ است.

•کششی

طرح ریزی این نوع ابزار به وسیله کابل بکسل و وزنه اعتدال صورت می گیرد ولی تمام تلاش خود را کرده اند که تا جایی که ممکن باشد در معرض دید نباشد این نوع بالابر ها برای ساختمان هایی با ارتفاع بسیار به کار برده می شوند.

لطفا مطالعه کنید
نحوه عملکرد باتری اضطراری آسانسور

جنس شیشه آسانسور های پانوراما

با ملاحظه به منعطف پذیری و حالت پذیری زیاد، بکارگیری آسانسور پانوراما در هر ارتفاعی مقدور و شدنی است و هیچ نوع تجدیدی در طرح ریزی و تولید آن وجود ندارد. این نوع از بالابر ها در خیلی از تاسیسات نوین نظیر، برج ها، مراکز تجاری، مراکز خرید یا اداری، مجتمع های مسکونی، رستوران های با کلاس و هتل ها به ‌کار برده می شوند.

با ملاحظه به زیاد بودن میزان ارتفاع در این نوع سازه ها احتمالا ایمنی و آسودگی خیال برای بعضی مسافرین که دستخوش ترس و هیجان از آسانسور می باشند مقداری سخت و دشوار می باشد. ولی میزان ایمنی اینگونه بالابر ها به حدی بالا است که مسافرین می توانند در طی سفر با خیال آسوده و در کمال آرامش از منظره ها لذت کافی ببرند تا به محل مورد نظر برسند.

در واقع نوع شیشه به کار رفته شده در این وسیله از جنس لمینت نشکن می باشد. از این نوع شیشه ها در تولید شیشه ماشین و ساختمان ها نیز استفاده می شود. توانایی تحمل نیروی زیاد و ضربه در لمینت معمولا خیلی زیاد است و اگر مسئله ای رخ دهد به هیچ عنوان نمی شکنند بلکه در محل خود به همان صورت باقی می مانند و تنها رگه های ترک خوردگی بر روی آن تولید خواهند شد.

کاربردهای متنوع اینگونه آسانسور

از کاربردهای آسانسور شیشه ای می توان به بکارگیری آن در ساختمان هایی که دارای ارتفاعی متوسط هستند نظیر مجتمع های تجاری، رستوران ها و… همچنین درون فروشگاه های زنجیره ای چند طبقه ، ساختمان های تریبلکس و … اشاره نمود. این مدل از تجهیزات ساختمانی دارای تنوع در حیطه طرح ریزی است که نه فقط مهندس را در ساماندهی ساخت و ساز خود تجدید نمی کند.

لطفا مطالعه کنید
موتورخانه آسانسور چیست؟ و چه اجرایی از آسانسور در آن قرار دارد؟ | پرشیا لیفت

بلکه ایده های گوناگونی را نیز عرضه می کند. به علاوه آنکه همواره با دو سامانه کششی و هیدرولیکی راه اندازی و نصب می شود که هر یک در حالاتی مزایایی عمده بر دیگری دارند.

عوامل موثر بر قیمت این نوع از آسانسور

در مجموع عوامل موثر بر قیمت آسانسور شیشه ای یا پانوراما شامل نوع بالابر تعیین شده که هیدرولیکی ، کششی و…باشد یا نه، میزان ارتفاع، ابعاد آن، طراحی داخلی نظیر کفپوش اتاقک، مربع یا گرد بودن اتاقک و همچنین جنس شیشه های به کار برده در این ابزار می باشد.

نوع قطعات ، اتصالات استفاده شده در این ابزار می تواند بر قیمت تمام شده بالابر اثرگذار باشد.
با ملاحظه بر اینکه بعضی از بخش ها و قطعات بالابر و از آنجایی که به نرخ ارز نیز بستگی دارند و تحت الشعاع ارز می باشند در دوره های زمانی متنوع امکان دارد متفاوت باشد. نرخ شیشه لمینت هم یکی از عوامل موثر بر قیمت آسانسور شیشه ای یا پانوراما می باشد و اگرچه به جای شیشه تخت ، شیشه خمیده به کار برده شود هزینه ها معمولا چند برابر می شوند.

ویژگی های عمده و مهم این سیستم

هر نوع آسانسوری دارای خصوصیات و مشخصه های منحصر به فردی است که آسانسور شیشه ای یا پانوراما از این قاعده مستثنی نخواهد بود. از جمله ویژگی های این ابزار عبارتند از:

•ابعاد آسانسور

موسسات معتبری در این حیطه هستند که برای وارسی محل نصب و راه اندازی پرسنلی متخصص را به مکان مورد نظر اعزام می کنند. این پرسنل با نظارت به محل و ارزیابی های مورد نیاز ابعاد آن را بدست آورده تا به وسیله این ارزیابی ها و ابعاد حاصل شده بتوانند بالابری کاملا مناسب با محل نصب طرح ریزی و تولید کنند.

لطفا مطالعه کنید
نکات کلیدی که در مورد کابین آسانسور باید بدانیم

•درب آسانسور

از ویژگی ها آسانسور شیشه ای یا پانورما درب آنها می باشد. درب هایی که برای این ابزار به کار برده می شوند خودکار می باشند ، ابعاد آن میان ۷۰ تا ۱۲۰ سانتی متر می باشد که معمولا این ابعاد با ملاحظه با سایز و ارتفاع این ابزار متغیر است.

•جنس شیشه

جنس شیشه استفاده شده در جداره های اتاقک بالابر از جنس لمینت سکوریت می باشد و از سطح کیفی بالایی برخوردار است. با ملاحظه بر این‌که براساس بند استاندارد ملی ۱- ۶۳۰۳ در مورد استقامت و پایداری همه بخش های جداره های چاله این ابزار، کابین آن و جداره کابین و درب های طبقات ، پایداری و فقدان تغییر وضعیت در مقابل فشار های تنشی ۳۰۰ نیوتن به ۵ سانتی متر مربع ضروری می باشد در این صورت استقامت شیشه استفاده شده در اتاقک های پانوراما هم از این مسئله مستثنا نیست.

•کابین آسانسور

از دیگر ویژگی های آسانسور شیشه ای یا پانوراما نوع کابین آن می باشد. اتاقک این ابزار ها با ملاحظه به ابعاد و وضعیت بالابر می تواند به شکل مربع، گرد، بیضی یا مستطیل طرح ریزی و تولید شوند.

اگرچه اتاقک این وسیله گرد یا بیضی باشند با دقت به اینکه شیشه اتاقک هم از جنس تخت خواهد بود در این صورت از آزمایش آونگی شیشه استفاده شده در جداره اتاقک با عرضه سرتیفیکت های مرتبط با شیشه به وسیله متخصص استاندارد وارسی خواهد شد. کارخانه پرشیا لیفت تولید کننده و تامین کننده انواع و اقسام قطعات آسانسور بوده که به راحتی می توان قطعات مورد نیاز این ابزار را تهیه کرد.

پیشنهاد ما به شما

بهترین برند آسانسور

بهترین برند آسانسور با 7 ویژگی کلیدی و مهم | شرکت پرشیا لیفت

برای انتخاب بهترین برند آسانسور، باید به چند ویژگی کلیدی، مهم و اساسی توجه کنید: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با مدیر فروش