نحوه طراحی کابین آسانسور

طراحی کابین آسانسور

 

کفشک کابین آسانسور | فلکه هرزگرد آسانسور | پرشیا لیفت : طراحی کابین آسانسور در ساختمان مسکونی و اداری اولین چیزی که در بدو ورود بیشترین جلب توجه را می کند، آسانسور و از همه مهمتر کابین آسانسور می باشد.

در واقع در ساختمان های مسکونی اهمیت زیادی به تزئینات داخل کابین می دهند و هر چه استانداردهای رعایت شده در کابین بالا باشد نشان از سلیقه ی خوب ساکنان ساختمان می باشد.

در این مبحث سوالات ذهن کاربران را به خود درگیر می کند اینکه چه کابینتی مناسب چه ساختمانی است؟ آیا می توان انواع کابین آسانسور را برای همه ی ساختمان ها پیاده کرد و یا اینکه یک کابین لوکس یا ساده مناسب همه ی ساختمان است یا خیر؟

آیا برای ساختمان های معمولی یا لوکس حتما باید کابین از جنس لوکس باشد؟ تمام این موارد و نوع ساختمان تعیین می کند که شما چه مدل اسانسوری با چه نوع کابینتی انتخاب کنید.

پس با ما همراه باشید تا شما را آیتم های مربوط به کابین آسانسور آشنا کنیم.

 

اهمیت کابین آسانسور در زیبا سازی ساختمان

بکی از قطعات مکانیکی آسانسور کابین آسانسور می باشد که با امنیت و جان استفاده کنندگان در ارتباط می باشد و در طراحی آن علاوه بر امنیت باید المان زیبایی هم لحاظ شود.

سه بخش عمده ی تشکیل دهنده ی آسانسور که شامل چارچوب(یوک)، سکو( محل استقرار مسافر یا بار) و دیوارها که شامل پوشش ها و تزئینات داخلی هستند.

اما جدای این بخش های اصلی لوازم فلزی و تزیینی کابین نیز دیوارها، سقف، کف، آینه، درب، دستگیره، شستی و صفحه نمایشگر طبقات، موزیک و صدای گویا و …. هستند که همگی اجزای کابین را تشکیل می دهند.

لطفا مطالعه کنید
اطلاعاتی در خصوص آسانسور آکواریوم

برخی از قطعات کابین آسانسور نظیر دیواره ها، کف، سقف، قاب و کفشک کابین بای در هنگام ترمز ایمنی و برخورد احتمالی با ضربه گیرها، نیروهای وارده هنگام کار عادی باید مقاومت بالایی داشته باسند و اگر متوجه هر گونه حرکت ناگهانی و تکان های شدید در صدای غیر عادی شدید حتما باید با سرویس دهنده تماس بگیرید.

این قطعاتی که نام بردیم باید از لحاظ مقاومت در برابر آتش هم در رده ی اول باشند و مواد اولیه آنها آتش زا و تولید کننده گاز نباشند.

اجزای اصلی کابین آسانسور

در زیر به توضیح مختصری در خصوص اجزای کابین آسانسور می پردازیم.
یوک آسانسور: قاب نگهدارنده کابین از جنس فلز بسیار مقاوم می باشد که کل کابین را در بر میگیرد و پس از نصب تجهیزات کابین بر روی آن پیاده می شوند.

اما نکته ی قابل توجه این است که یوک وظیفه ی انتقال وزن کابین به سیم بکسل یا سیستم هیدرولیک را دارد‌. پس در این صورت باید علاوه بر توجه به قدرت و تحمل وزن باید یوک کاملا تنظیم شود تا از انحراف کابین جلوگیری شود.

درب کابین آسانسور

یکی از مهمترین قطعات کابین در واقع درب آن می باشد. که به دو صورت نیمه اتوماتیک وتمام اتوماتیک و در دو مدل دو لته و سه لته عرضه می شوند. درب وظیفه ی تامین امنیت مسافران را بر عهده دارد و از برخورد مسافرین به دیواره چاه به هنگام حرکت جلوگیری می شود.

انواع دیواره کابین آسانسور

دیواره کابین آسانسور یکی از جالب توجه ترین قسمت آسانسور از نظر استفاده کنندگان و طراحان می شود. همانطور که دیده اید در هنگام طراحی و بازسازی آسانسور همیشه سعی می شود تا تاکید زیادی بر روی کابین و دیوارهای داخلی آن شود و ساخت آن از با کیفیت ترین مواد انجام می شود.

لطفا مطالعه کنید
شیوه های انتخاب بهترین آسانسور

در زیر در مورد جنس هایی که در تولید دیواره کابین از آن استفاده می شود می پردازیم.

کابین آسانسور شیشه ای

شیشه هایی که در ساخت این نوع کابین استفاده می شوند جنس های متفاوت و خاصی هستند. این شیشه ها مخصوص هستند و دارای استانداردهای ویژه ای هستند.

برای نصب این شیشه ها ابتدا به درخواست مشتری توجه می شود و ممکن است مشتری فقط قسمتی از کابین را شیشه کاری کند. در برخی از آسانسورها شیشه ها را به صورت نیم دایره یا تخت به مرحله ی اجرا درآورد تا زاویه دید بهتری داشته باشد.

کابین چوبی یا ام دی اف

در این کابین ها از ورقه های ابزار خورده ام دی اف استفاده شده است. از مزیت های این جنس کابین، هزینه ی بالا، تنوع رنگ مقاومت در برابر فشار می باشد.

کابین از جنس استیل

یکی از پرکاربردترین جنس ها در ساخت کابین آسانسور استیل است. استیل یکی از فلزات مقاوم در برابر آب و هوا می باشد که گاهی تمام قسمت های آسانسور از جنس استیل ساخته می شود. وزن کم و قیمت مناسب کابین از جنس استیل از مهمترین مزایای این جنس فوق العاده می باشد.

کابین گالوانیزه

مقاومت بالای گالوانیزه سبب شده است که بیشترین کاربردی که این کابین ها بر عهده دارند در ساختمان های با آسانسور اختصاصی می باشد که بیشتر جهت حمل بار و اثاثیه از آنها استفاده می شود و عملا ظرافت و زیبایی کابین مد نظر قرار نمی گیرد. این گونه آسانسورها با مقاومت بالا کاربرد زیادی هم دارند.

لطفا مطالعه کنید
آسانسور بیمارستانی یا برانکاردبر

کابین ترکیبی یا کامپوزیت

کابین ترکیبی همانطور که از نامش پیداست در ساخت آن از ورق های کامپوزیت فرمیکا به همراه ورق های استیل، ورق ام دی اف استفاده می شود. این کابین ها از تنوع رنگ بالایی برخوردارند.

آینه کابین آسانسور

امروزه استفاده از آینه در کابین آسانسورها رواج زیادی پیدا کرده است. به طور میانگین بیشتر آسانسورهای امروزی مجهز به آینه هستند. نصب آینه ها سبب بزرگتر نشان دادن کابین می شود. نصب آینه های غیر استاندارد در کوتاه مدت باعث بروز حوادثی غیر قایل پش بینی خواهد شد.

 

قیمت کابین آسانسور

قیمت کابین آسانسور بر اساس المان های خاصی صورت می پذیرد. و هر کدام از این المان ها تا میزان خاصی بر قیمت کابین اثر می گذارد.

مواردی از قبیل کفشک، شاسی، فن، درب، سقف و کفپوش کایین و … عوامل تعیین کننده ی قیمت هستند و در این بین عواملی از قبیل تزیینات داخلی کارین و اضافه کردن لوازم جانبی به آن قیمت کابین را تحت تاثیر قرار می دهد.

در پایان اینکه شما چه کف پوش و دیوار پوشی را بخواهید انتخاب کنید و با اینکه کاربری ساختمان چیست باید بر حسب آن حساب شود.

 

پیشنهاد ما به شما

بهترین برند آسانسور

بهترین برند آسانسور با 7 ویژگی کلیدی و مهم | شرکت پرشیا لیفت

برای انتخاب بهترین برند آسانسور، باید به چند ویژگی کلیدی، مهم و اساسی توجه کنید: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با مدیر فروش