نقشه آسانسور هیدرولیک

نقشه آسانسور هیدرولیک

کفشک کابین آسانسور | شاسی موتور آسانسور | پرشیا لیفت : نقشه آسانسور هیدرولیک یکی از قسمت های آسانسور می باشد که از نظر بسیاری از کارشناسان مهمترین قسمت از طراحی تا راه اندازی تلقی می شود.

استفاده از نرم افزار های تخصصی برای طراحی و اجرای آن به مهندسان طراح کمک می کند تا بتوانند از نقشه های به روز و مدرن برای یک طراحی پیشرفته و منحصر به فرد بهره بگیرند.

اجزا مختلف نقشه آسانسور هیدرولیک و کاربرد آنها

نقشه آسانسور هیدرولیک اجزای مختلفی دارد که هر کدام از آنها به نوبه خود دارای وظایف مختص به خود هستند.

تابلو فرمان آسانسور

تابلو فرمان یکی از قطعاتی است که در این نقشه دارای جایگاه مهمی می باشد. به طور کلی سه وظیفه ی کلی در کارکرد این قطعه وجود دارد که اولین مورد اجرای دستورات حرکتی آسانسور می باشد و دومین مورد برقراری ایمنی مسافران و سرویس کاران دستگاه است و نهایتا سومین وظیفه ی آن محافظت از کلیه اجزا هیدرولیکی و برقی دستگاه می باشد.

نقشه مدار قدرت

از دیگر موارد موجود در نقشه مدار قدرت است. به طور معمول در این نوع آسانسورها برای شروع بکار موتور از مدار ستاره مثلث بهره می گیرند. به این صورت که در هنگام استارت زدن ستاره و و بعد از آن به صورت مثلث موتور دستگاه محرک می گردد. دلیلی که برای انجام این کار وجود دارد کاستن از جریان استارت می باشد.

انواع شیر

شیر ها از دیگر قسمت هایی هستند که در نقشه این نوع آسانسور ها جای دارند؛ که دارای سه نوع شیر با 20 با جهت بالا و 16 با جهت پایین و 22 که در هر دو سمت فعال است می باشند. در سوئیچ های فشار دو نوع مختلف موجود می باشد که اولی به صورت تیغ بسته و دومی به صورت تیغ باز می باشد.

لطفا مطالعه کنید
بیمه آسانسور چیست

ترموستات روغن

از دیگر اجزا آن ترموتستات روغن می باشد. همانطور که می دانید وظیفه ترموستات در کلیه وسایل مکانیکی تنظیم درجه ی حرارت و نگه داشتن دمان آن در دمای تعیین شده می باشد. این موضوع در آسانسور های هیدرولیک هم به همین صورت است و برای آنکه سطح گرمای روغن را در دمای مشخصی نگه دارند از این وسیله کمک می گیرند.

سنسور حرارتی

از دیگر اجزا موجود در نقشه آسانسور هیدرولیک سنسور حرارتی است که در درون موتور قرار دارد و وظیفه ی آن جلوگیری از بالا رفتن بیش از حد گرمای آن می باشد. شیر اظطراری برقی از دیگر اجزایی است که به عنوان یکی از مهمترین آنها نیز یاد می شود. زمانی که آسانسور به دلیلی از کار بیفتد و خاموش شود و افرادی هم در داخل آن محبوس شده باشند به کمک آن می توان کابین آسانسور را به طبقه ی پایین تر هدایت نمود.

روش اجرای نقشه آسانسور هیدرولیک

برای اجرای نقشه آسانسور هیدرولیک و حرکت کابین آسانسور در ابتدا پمپی را طراحی و نصب نموده اند که مایعاتی را که در داخل مخزن اصلی قرار دارد را به لوله هایی که به سیلندر کابین ختم می شوند انتقال می دهند. زمانی که شیر های آسانسور باز می شوند مایع درون مخزن با فشاری که به آن وارد می شود و نداشتن راه فراری به طرف سیلندر می رود.

بر همین اساس پیستون را به طرف طبقات بالا هل می دهد و این فعل و انفعالات باعث بالا رفتن کابین و شروع به حرکت آن می کند.
برای ایستادن و عدم حرکت آن نیز، چون نیروی وارد شده خالی نشده است و فشار همچنان باقی است مانع پایین آمدن می شود و در همان جایی که قرار دارد می ایستد.

لطفا مطالعه کنید
همه چیز درباره آسانسور بدون سیم بکسل

برای هدایت آن به طبقات پایین تر سیستمی که کنترل آسانسور را بر عهده دارد سیگنال هایی را به داخل سوپاپ می فرستد. زمانی که شیر برقی که کاملا الکتریکی است و به صورت خودکار عمل می کند باز می شود، مایع تحت فشار به سمت مخزن هدایت دوباره می شود.

هدایت این مایع بدین صورت است که با توجه به وزن کابین دستگاه و متعلقاتی که روی آن قرار دارد باعث می شود به لوله های منتهی به آن فشار بیاورد و مایع را به سمت مخزن بکشاند و آسانسور به طبقات پایین تر برسد. البته برای آنکه در یک طبقه ی خاصی آن را متوقف کنند باز از شیر برقی باید کمک گرفت و همان روشی که در بالا ذکر شد برای بالا رفتن و پایین آمدن استفاده می شود.

انواع نقشه آسانسور هیدرولیک

به طور کلی آسانسور های هیدرولیک را به دو نوع سوراخ دار یا هولد و بدون سوراخ تقسیم می کنند که نقشه آسانسور هیدرولیک نیز بر اساس آنها اجرا می شود. اما اگر بخواهیم بدانیم که این دو نوع چه تفاوت هایی با هم دارند، باید در ابتدا تعریفی از این دو مورد داشته باشیم و با نحوه ی کار آنها آشنا شویم.

• آسانسور هیدرولیکی سوراخ دار (هولد) چیست؟

این نوع آسانسور از نوع معمولی آن است که مورد استفاده قرار می گیرد. منظور از اینکه می گویند سوراخ دار است استفاده از سوراخ هایی در قسمت کف آن برای دستگاه می باشد.

• آسانسور هیدرولیکی بدون سوراخ چیست؟

این نوع آسانسور ها به طور معمول در مکان هایی که محدودیت فضا وجود دارد و میزان استفاده از آن خیلی کم است نصب می شوند. نوع بدون سوراخ آن که معمولا نیز کمتر از آن استفاده می شود به چاله برای سیلندر نیازی نخواهد داشت.

لطفا مطالعه کنید
اطلاعاتی در خصوص آسانسور آکواریوم

نکات مثبت در نقشه آسانسور هیدرولیک

در طراحی نقشه آسانسور هیدرولیک مانند سایر انواع قطعات آسانسور در قسمت های بالایی استفاده از شفت ضروری نیست و از آن استفاده نمی کنند. گودال های تعبیه شده به جای شافت ها در این نوع نقشه ها طراحی شده اند. یکی از مزیت های این مدل طراحی این است که نیاز به تقویت کننده احساس نمی شود.

با توجه به اینکه در نقشه آسانسور کلیه کابل ها و و سیستم مربوط به آن حذف شده اند وضعیت قطره قطره به وقوع نمی پیوندد. اگر در شرایطی و به هر دلیلی سیستم مربوط به هیدرولیک دچار خرابی های احتمالی و یا نشتی شود، به هیچ عنوان آسانسور سقوط نخواهد کرد و صرفا با سرعتی خیلی کم به طبقات پایین هدایت می شود و آن هم به علت نشت روغن می باشد.

میزان قیمت تمام شده آسانسور های هیدرولیکی به نسبت سایر انواع کمتر می باشد. این امر برای افرادی که موضوعات مالی برایشان دارای اهمیت است می تواند انتخاب مناسبی باشد. البته باید با توجه به نوع کاربری و میزان استفاده نوع آسانسور را انتخاب کرد.

پیشنهاد ما به شما

بهترین برند آسانسور

بهترین برند آسانسور با 7 ویژگی کلیدی و مهم | شرکت پرشیا لیفت

برای انتخاب بهترین برند آسانسور، باید به چند ویژگی کلیدی، مهم و اساسی توجه کنید: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با مدیر فروش