انواع لوازم جانبی آسانسور

انواع لوازم جانبی آسانسور

موتور آسانسور | کابین آسانسور | پرشیا لیفت : لوازم جانبی آسانسور کدامند ،آسانسور دربردارنده ساز و ‌کار و کارکرد معینی است و از لوازم جانبی و قسمت های متنوعی تشکیل شده است. این لوازم با همدیگر یک مقصد را دنبال می کنند. بعضی از قطعات اصلی آسانسور که با همدیگر تقریبا ۸۰٪ قیمت تمام شده یک بالابر را ایجاد می کنند شامل موتور ، اتاقک، درب ، ریل و تابلو فرمان می باشد. این لوازم عمده ترین قطعات بالابر به حساب می آیند. دقت به سطح کیفی این لوازم از اهمیت ویژه ای بهره مند است و سبب ماندگاری بیشتر بالابر و نیز بهبود کارایی آن می شود.

بالابر شامل لوازم جانبی متنوعی است که عملکرد متمایزی دارند و در قسمت های متنوع نصب و راه اندازی این ابزار به کار برده می شوند. خرابی یکی از این لوازم سبب برهم خوردن ساز و کار این وسیله می شود. بعد از راه اندازی این قطعات بایستی به صورت دوره به سرویس و تعمیر آنها بپردازید تا خرابی و عیوب آن رفع و از ایجاد خسارت های مالی زیاد ممانعت به عمل آورد. بنابراین برای تولید بالابر بهتر است از قطعات اورجینال و مرغوب استفاده کرد. برای این کار بهتر است از نمایندگی های معتبر آنها را خریداری کنید.

لوازم جانبی موتور آسانسور

یکی از عمده ترین قطعات آسانسور موتور آن می باشد. حمل و نقل و حرکت این ابزار به وسیله الکترو موتور تمهید می شود. این قطعه نیروی محرکه مورد نیاز برای تردد اتاقک را فراهم می سازد. از دید خیلی از کارشناسان در حیطه دستگاه ، این لوازم عمده ترین قطعه بالابر به حساب می آید و سطح کیفی بالای آن اثربخشی مستقیمی بر ساز و کار کلی این محصول و بهسازی کارایی دستگاه خواهد داشت.

لطفا مطالعه کنید
همه چیز درباره آسانسور بدون سیم بکسل

fهتر است بدانید نیروی محرکه در بالابر های کششی به وسیله سیم بکسل و در بالابر های هیدرولیک به وسیله جک به اتاقک انتقال داده می شود. کلیه این لوازم به هم مرتبط بوده و هدف اصلی آنها حمل و نقل مسافرین می باشد. لوازم جانبی آسانسور مرتبط به این قطعه شامل دنده برنجی، فن، ماردون، فلکه، بلبرینگ، پیچ و مهره و.. می باشند.

لوازم تابلو فرمان آن

یکی قطعه های آسانسور تابلو فرمان می باشد.. این قطعه محور پردازش داده ها است و یکی از اساسی ترین قسمت های الکتریکی و کنترلی بالابر می باشد که حاوی قطعه های الکترونیکی، ریزپردازنده، مراکز فرمان می باشد. این نوع لوازم جانبی آسانسور تقاضا های صادره از طرف اتاقک را اخذ نموده آن ها را تحلیل و به موتور همانند نیروی محرکه بالا بر انتقال می دهد.

این قطعه کنترل ابزارآلات الکتریکی نظیر کلید ها، ترمز ها، درب اتاقک و…. را بر دوش داشته و مسئول حفاظت الکتریکی از ابزار آلات بالابر می باشد. در لوازم جانبی بالابر تابلو فرمان بی شک عمده ترین قطعه الکتریکی است. این ابزار کنترل منظمی بر حرکات اتاقک بالابر، حفظ امنیت و بازشناسی موقعیت و شرایط اتاقک در هر زمان را دارد. تجهیزاتی چون فیوز ها، سوکت فرمان، منشا تغذیه، ترمینال ها، کلید قارچی و… در راه اندازی و کارکرد مطلوب تابلو فرمان اهمیت ویژه دارد.

لوازم ریل آسانسور

از دیگر انواع قطعات آسانسور می توان به ریل اشاره کرد. نقش این ابزار هدایت اتاقک و وزنه تعادل می باشد. لازم به ذکر است این وسیله حرکات احتمالی را به کمترین حد ممکن رسانده و از بالا و پایین شدن بیش از حد اتاقک پیشگیری می کند. سطح کیفی این وسیله از اهمیت ویژه ای برخوردار است و هر نوع انحراف ، پیچ و تاب و کجی در آن سبب درست کار نکردن بالابر شود. در این صورت برای راه اندازی و نصب آن احتیاج به چند وسیله جانبی نظیر براکت،پشت بند، لقمه، پیچ و واشر دارد.

لطفا مطالعه کنید
دانستنی هایی لازم در مورد استاندارد سازی آسانسور

لوازم درب دستگاه

درب بالابر وسیله ای است که ایمنی مسافران را فراهم می سازد و مانع از فرود اشخاص به درون چاهک بالابر می شود. لازم به ذکر است در زمان نصب و راه اندازی این قطعا زمان زیادی لازم دارد چرا که کوچکترین بی توجهی امکان دارد سبب تحمیل خسارات مالی بسیاری شود. این قطعه افزون بر جنبه امنیتی جنبه تزئینی هم دارد. لوازم جانبی آسانسور مربوط به این قطعه سیل،کنتاکت، درایو، قرقره،تسمه، قفل،موتور سر درب، کفشک و فنر می باشد.

لوازم جانبی کابین آن

کابین در بالابر اتاقکی می باشد که برای جابه جایی بار یا مسافر به کار برده می شود. این تجهیز هم در لوازم جانبی بالابر جنبه امنیتی و تزئینی داشته از اهمیت بسزایی برخوردار می باشد. لازم به ذکر است بلندی درب اتاقک و نیز طول سودمند اتاقک باید دست کم ۲ متر باشد ، جداره ها، کفه، سقف، چارچوب و کفشک های اتاقک استقامت مورد نیاز را بایستی در مقابل فشار های وارده در زمان عملکرد معمولی، کارکرد ترمز امنیتی و تماس ناگهانی بر روی ضربه گیر ها را داشته باشند. و نبایست از متشکل از موادی باشند که فوری آتش بگیرند یا تحت تاثیر حرارت گاز های خفه کننده تولید شوند.

قیمت لوازم جانبی آسانسور

امروزه در بازار ناظر بالا و پایین شدن و تغییر نرخ بعضی از ابزار آلات من جمله لوازم مربوط به آسانسور هستیم. بایستی آگاه بود که نرخ بعضی از قطعات مربوط به بالابر همانند خیلی از مارک های موتور بالابر به شدت به قیمت ارز بستگی دارد. در این صورت با تغییر در نرخ ارز، نرخ قطعات هم دچار تغییر می شود. برخی از مردم معمولا اطلاعاتی راجع به نحوه تعیین نرخ ها ندارند ک همیشه در حال شکایت هستند.

لطفا مطالعه کنید
لیست قطعات آسانسور

با این وجود مسئله ای که مهمتر از نرخ قطعات می باشد اصالت و سطح کیفی آن می باشد. مسلما برای تامین قطعه اورجینال مخصوصا وارداتی بایستی نرخ بیشتری را در قیاس با قطعه های نامرغوب پرداخت کرد.‌ بایستی توجه داشته باشید که پیش از خرید در وهله اول از کیفیت قطعات و سپس نرخ دقیق آن ها اطمینان حاصل کرد و در نتیجه دست به خرید زد.

قیمت لوازم جانبی آسانسور به عواملی نظیر نوع بالابر، وسیله مورد نظر، برند، نرخ ارز و… می باشد. کارخانه پرشیا لیفت تولید کننده انواع لوازم جانبی اصل و با کیفیت مرتبط به قطعات بالابر می باشد که توانسته قدم های بلندی را در عرصه صنعت این وسیله بردارد.

پیشنهاد ما به شما

بهترین برند آسانسور

بهترین برند آسانسور با 7 ویژگی کلیدی و مهم | شرکت پرشیا لیفت

برای انتخاب بهترین برند آسانسور، باید به چند ویژگی کلیدی، مهم و اساسی توجه کنید: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با مدیر فروش