نکات کلیدی که در مورد کابین آسانسور باید بدانیم

کابین آسانسور

 

کفشک کابین آسانسور | قلاب سر بکسل آسانسور | پرشیا لیفت : کابین آسانسور در واقع تنها قسمتی از آسانسور است که با مسافران ارتباط دارد. به این معنی که بیشتر مسافران در حد یک کابین با آن آشنایی دارند. از این رو جنس، طرح، رنگ و بسیاری دیگر از مسائل مطمئنا در جلب نظر مشتری و یا مسافر از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است.

به طور کلی انتخاب نوع کابین آسانسور از خیلی جهات برای سازندگان آن حائز اهمیت است. اندازه ی آن با توجه به میزان فضای چاه می تواند متغیر باشد. فضای داخلی آن البته سلیقه ای است و هر سازنده ای بنا به سلیقه ی خود آن را می سازد.

جدا از تمامی قطعات مکانیکی و برقی بکار رفته در آن، کابین به علت اینکه در برابر دیدگان افراد قرار دارد، باید در نحوه ی ساخت دکوراسیون داخلی آن و متریالی که استفاده می شود دقت و حساسیت لازم را به خرج داد.

نحوه ساخت کابین آسانسور

اندازه گیری اولین اقدام برای شروع ساخت کابین آسانسور است. این اندازه گیری برای بدست آوردن حدودات کار، تخمین اندازه کابین و تعیین سیستم تعلیق است که البته به صورت تقریبی می باشد.

در ادامه از روی اندازه های گرفته شده نقشه ی مربوط به ساخت تهیه می شود و از روی آن نسبت به اجرای آهن کشی یا شاسی اصلی اقدام می شود. بعد از این مرحله ریل ها و سپس درب های طبقات نصب می شوند. نهایتا پس از پایان این مراحل، ساخت کابین آغاز خواهد شد که این مرحله برعکس قدم اول، نیاز به اندازه گیری دقیق دارد.

برای ساخت کابینی که کمترین خطا را داشته باشد، باید یک سری اندازه ها را به صورت دقیق و با کمترین ضریب خطا داشته باشیم که در ذیل به آنها اشاره خواهد شد.

لطفا مطالعه کنید
معرفی کامل آسانسور شیشه ای یا پانوراما

ریل های کابین آسانسور

اولین اندازه، اندازه دهنه ریل کابین است. در این قسمت باید نوک ریل کابین در هر دو سر اندازه گیری شود. اندازه دهانه قاب وزنه: در این قسمت نیز نیش ریل های وزنه اندازه گیری می شود. اندازه ریل های کابین آسانسور تا درب از دیگر فواصل است که باید اندازه گیری شود.

البته اندازه های دیگری نیز هستند که باید به صورت تخصصی گرفته شوند. با توجه به اینکه مراحل مقدماتی تا رسیدن به کابین بررسی شد، در ادامه باید گفت که سازندگان در پی آن هستند که بدنه اصلی کابین را طوری طراحی کنید که نه تنها وزنه ی تعادل مزاحمتی برای کابین ایجاد نکند، بلکه بتوانند آن را به صورت مربعی شکل درآورد.

برای این امر خصوصا در چاه هایی که دارای عمق بیشتر هستند، وزنه تعادلی را در پشت کابین قرار می دهند. در این صورت می توان نهایت استفاده را از عرض چاه برای ساخت کابین آسانسور برد.

همچنین در صورتی که اندازه چاه بالعکس بالا باشد، یعنی عرض آن زیادتر باشد وزنه را در یک سمت قرار داده تا از این روش نهایت استفاده را از عمق برده و کابین را بتوانند به شکل مربع در بیاورند.

وزنه تعادلی اصولا به دو شکل یو و ال هستند و بنا به عمق چاه استفاده از هر کدام متغیر است. به این ترتیب که اگر عمق چاه مناسب باشد، وزنه را یو مانند نصب می کنند و عمق آن کم باشد، برای آنکه کل فضا را پوشش دهند و استفاده بهینه از فضای موجود ببرند از نوع ال مانند آن استفاده می کنند.

لطفا مطالعه کنید
انواع لوازم جانبی آسانسور

انواع کابین آسانسور

ساخت کابین آسانسور به سلیقه ی سازنده و محلی که از آن استفاده می شود بستگی دارد. در تزیینات داخلی آن نیز معمولا شرکت ها به صورت دلخواه خود طراحی را انجام می دهند، مگر آنکه کارفرما مدل خاصی را سفارش دهد و از شرکت سازنده بخواهد آن را تولید کند که در ادامه تعدادی از انواع آن را شرح خواهیم داد.

کابین آسانسور شیشه ای

کابین شیشه ای به جرات می توان گفت که از پر طرفدارترین و پر فروش ترین کابین های تولید شده است. معمولا دیواره های این نوع کابین از شیشه های نشکنی تولید می شود که قابلیت نگهداری و حمل مسافر و نیز محافظت آنها را دارد.

دیواره های این نوع کابین ها با توجه به طرز قرارگیری در سمت و سوی نقاط کور می توانند یک طرف و یا چند طرف شیشه باشد. در برخی مکانها حتی درب های کابین آسانسور را نیز از شیشه می سازند تا مسافران از چهار طرف بتوانند به محیط بیرون مسلط باشند و از مناظر اطراف خود لذت ببرند.

در برخی دیگر از انواع کابین شیشه ای می توان به نیم دایره بودن قسمت بیرونی آن اشاره کرد. این حالت زمانی کاربرد دارد که با نمای بیرون متناسب سازی شده باشد.

کابین تمام استیل

کابین تمام استیل در رتبه ی بعدی پرفروش ترین ها قرار دارد. به طور معمول زمانی از این نوع کابین بهره می برند که محیط مورد نظر، شرایط استفاده از نوع شیشه ای را نداشته باشد.

این نوع دارای مدل های متنوعی است که البته بیشتر به علت تفاوت در جنس استیل به کار رفته در ساخت است. آینه ای خش دار، نقره ای، گندمی و رنگ استیل و … از انواع مدلهای این نوع کابین پرطرفدار هستند.

لطفا مطالعه کنید
کارایی و عملکرد موتور گیرلس در آسانسور

اگر بر حسب میزان وزن بخواهیم مقایسه ای با نوع شیشه ای آن داشته باشیم، باید گفت که نوع تمام استیل دارای وزن کمتری می باشد که برای کسانی که وزن برای آنها اهمیت دارد، در بین این دو مدل، مناسب تر است.

کابین ام دی اف استیل

نوع دیگری از کابین آسانسور که تولید و به بازار عرضه می شود، کابین هایی از جنس استیل و ام دی اف است که با عنایت به تلفیق دو جنس ترکیب مورد پسندی است. یکی از مزیت های این مدل استفاده از انواع رنگ و طرح ام دی اف در ساخت است که تنوع زیادی را به آن می بخشد.

 

کابین پانوراما

کابین پانوراما نوع دیگری از انواع کابین آسانسور است که به دلیل هلالی بودن آن مشتریان خاص خود را دارد. موارد کاربرد این نوع از کابین بیشتر در مجتمع های تجاری و اداری و مکانهایی که فاقد چاه هستند و به اصطلاح نمای باز دارند مورد استفاده قرار می گیرند.

مزیت بزرگ این نوع شیشه های لمینت است که زیبایی خاصی به کابین می بخشد و نظر هر فردی را به خود جلب می کند.
مدل هایی که در بالا به آنها اشاره شد از به صرفه ترین و در عین حال شیک ترین نمونه های کابین آسانسور هستند که در حال حاضر توسط شرکت های سازنده آسانسور تولید می شود.

انتخاب نوع کابین به دلایل زیادی می تواند بستگی داشته باشد که مهمترین آنها اندازه چاه و محیطی که آسانسور در آن جای می گیرد است.

 

پیشنهاد ما به شما

بهترین برند آسانسور

بهترین برند آسانسور با 7 ویژگی کلیدی و مهم | شرکت پرشیا لیفت

برای انتخاب بهترین برند آسانسور، باید به چند ویژگی کلیدی، مهم و اساسی توجه کنید: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با مدیر فروش