شیوه های رایج بازسازی آسانسور

بازسازی آسانسور

کفشک کابین آسانسور | فلکه هرزگرد آسانسور | پرشیا لیفت :بازسازی آسانسور موارد زیادی را شامل می شود از تعمیر قطعات موتور گرفته تا قطعات داخل کابین همگی نیاز به بازسازی دارند. تعویض و تعمیر به موقع قطعات عمر آن را افزایش می دهد.

تجهیزات ساختمانی پس از یک دوره استفاده نیاز به تعمیر دارند و باید حتماً به موقع عیب یابی تجهیزات ساختمانی انجام شود. یکی از این تجهیزات اساسی آسانسور است که پس از یک مدت استفاده نیاز به تعمیر و نگهداری دارد.

اینکه این تغییرات چه مزایایی دارد و چه موقع نیاز است که آسانسور را بازسازی کنیم را در زیر بیان می کنیم. امیدوارم این مطلب به شما کمک کند تا بتوانید به موقع عیب یابی آن را انجام دهید و امنیت ساکنان ساختمان را تأمین کنید.

 

تعمیر و بازسازی آسانسور

بازسازی آسانسور به قدری اهمیت دارد که بسیاری از شرکت ها پس از نصب آسانسور تعهدات بازسازی پس از چند سال را رایگان می پذیرند.

بخشی از آیتم هایی که شامل بازسازی می شود شامل خرابی هایی که با سرویس دهی قابل رفع نیستند، ارتقاء تکنولوژی و اضافه کردن امکانات ویژه تر به آن، زیبا نمودن کابین آسانسور و مجهز کردن داخل آن به امکانات جدید، تعویض موتور گیربکس آسانسور، تعویض سیم بکسل ها، تعویض کردن کابل ها، تعمیر کردن و یا تعویض کردن ریل ها، تعویض کردن کنترل داخل کابین آسانسور و تعویض سیستم های ایمنی داخل چاله آسانسور می باشد.

سرویس دهی به موقع

تمام این موارد بعد از یک مدت کارکرد دیگر کارایی اولیه خود را ندارند و با سرویس دهی عیب و خرابی آن ها رفع نمی شود و نیاز به سرویس دهی تخصصی تری دارند.

لطفا مطالعه کنید
موتورخانه آسانسور چیست؟ و چه اجرایی از آسانسور در آن قرار دارد؟ | پرشیا لیفت

از این رو باید هر گونه علائمی که در ادامه به آن ها می پردازیم را مشاهده کردید باید سریعاً استفاده از آسانسور را ممنوع کنید و تا اطمینان کامل از بازسازی آن، استفاده از آن را آزاد نکنید.

در برخی از موارد ممکن است که اقدامات بازسازی موفقیت آمیز نباشد و یا اینکه قطعات آسانسور از رده خارج شده باشند و قطعات جدید با نمونه های قبلی هم خوانی نداشته باشد و ممکن است کلاً هزینه تعمیرات به قدری زیاد باشد که جایگزین کردن یک آسانسور جدید به صرفه تر باشد.

پس بهتر است اقدامات تشخیص و نصب و نگهداری آسانسور را به دست متخصصان بسپارید و از انجام اقدامات و تعمیرات سرخود بدون داشتن دانش خاصی بپرهیزید.

مزایای بازسازی آسانسور

هر ساله تعمیر و نوسازی با مزایای بسیاری همراه است که در زیر به چند مورد از این مزایا اشاره می کنیم.

اگر به صورت دوره ای بازسازی انجام شود. باعث کاهش هزینه های تعمیر موتور و کابین آن خواهد شد.

وقتی بازسازی به موقع انجام شود کار آسانسور و استفاده از آن راحت تر و بهتر می شود.

از مزایای نوسازی تعویض قطعات فرسود و خراب شده با قطعات اصلی و نو می باشد.

بازسازی باعث افزایش امنیت استفاده کنندگان خواهد شد.

اگر بخواهید در فرآیند بازسازی تا حدودی آسانسور خود را مجهز تر و به روز رسانی کنید می توانید امکانات جدیدی نظیر برق اضطراری و … را به سیستم تان بیفزایید.

معمولاً آسانسورهایی که تعمیر و نگهداری نشده باشند به دلیل استهلاک بالایی که دارند مصرف انرژی بالایی هم دارند.

لطفا مطالعه کنید
آسانسور کششی یا آسانسور هیدرولیک

اما بازسازی سالانه سبب می شود که قطعاتی که احیاناً دوره مصرف آن ها تمام شده و کارکرد مجدد آن ها ممکن است امنیت کاربران را به خطر بیندازد تعویض شوند. پس بازسازی باعث کاهش هزینه های برق ساختمان و هزینه شارژ کمتر خواهد شد.

چه زمانی آسانسور نیاز به بازسازی دارد؟

امروزه در تمام ساختمان ها استفاده از آسانسور رواج زیادی پیدا کرده است و بیشتر ساختمان های ۴ طبقه و بیشتر ملزم هستند که از امکانات رفاهی نظیر آسانسور استفاده کنند.

اما تعمیر و نگهداری آسانسور یکی از مهمترین اقداماتی می باشد که بعد از نصب آسانسور سالانه یا بعد از دیدن برخی از نشانه ها باید اقدام که بازسازی آسانسور کرد.

حال ممکن است بیشتر افراد توجهی به بازسازی نداشته باشند و یا اینکه اصلاً ندانند که چه زمانی باید آسانسور را نوسازی کرد. در زیر به برخی از نشانه ها که به شما کمک می کند تا پی ببرید که آسانسور نیاز به بازسازی دارد.

کم شدن سرعت آسانسور

کم شدن سرعت آسانسور یکی از نشانه هایی است که آسانسور نیاز به بازسازی دارد. ممکن است شما زمان زیادی منتظر شوید تا بتوانید از آسانسور استفاده کنید.

افرادی که از آسانسور استفاده می کنند وقتی متوجه کیفیت پایین آسانسور شوند و نارضایتی خود را اعلام کنند باید اقدامات بازسازی انجام شود.

یکی دیگر از علائم که نشان می دهد که باید تعمیر و نگهداری آسانسور را انجام داد مشاهده تکانه ها و ضربه های شدید و شنیدن صداهای نابهنجار می باشد.

خاموش و روشن شدن ناگهانی آسانسور نشان از خرابی قطعات آسانسور است و حتماً در صورت خاموش یا روشن شدن خود به خودی آسانسور باید به تعمیرکار مراجعه کرد و بازسازی های لازم را انجام داد د قطعات معیوب را جایگزین کرد.

لطفا مطالعه کنید
لیست قطعات آسانسور

اگر بیشتر از ده سال از نصب و راه اندازی آسانسور گذشته باشد باید حتماً نسبت به بازسازی اقدام کرد.

نوسازی آسانسور شامل چه مواردی می شود؟

اقداماتی که برای تعمیر آسانسور انجام می شود شامل موارد زیر است.

کف ‌پوش کردن کابین

زیرسازی یکی از مهمترین مراحل بازسازی است که لازم است کف پوشش های مناسب و با کیفیتی استفاده کرد. جنس این کف پوش ها بهتر است از جنس سنگهایی با طرح گرانیت و معرق، موکت های قابل شستشو و … انتخاب شود.

تعویض و نوسازی سقف کابین

تعویض و نوسازی سقف کابین یکی از مهمترین اقدامات می باشد. بیشتر برای سقف از ورقه های استیل، آینه و سقف کاذب استفاده می شود.

 

پوشش فضای داخلی

برای پوشش داخلی از جنس های مختلفی استفاده می شود مانند ورقه های استیل، آینه، ام دی اف و فرمیکا بیشترین کاربرد را ورقه های استیل دارند که کیفیت و دوام بالایی دارند.

آیینه کاری کابین

در بازسازی کلاً آینه های قدیمی و مات برداشته می شود و آینه های شفاف و جدید جایگزین می شود. آینه کاری در مدل های جدید آسانسور رواج زیادی دارد.

تعمیر صفحه کلید

در بازسازی باید پنل های آسانسور هم بررسی شوند و صفحه کلید خود را در بین صفحه کلیدهای ساده، دیجیتال و پیشرفته انتخاب کنید.

 

پیشنهاد ما به شما

بهترین برند آسانسور

بهترین برند آسانسور با 7 ویژگی کلیدی و مهم | شرکت پرشیا لیفت

برای انتخاب بهترین برند آسانسور، باید به چند ویژگی کلیدی، مهم و اساسی توجه کنید: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با مدیر فروش