آسانسور بیمارستانی یا برانکاردبر

آسانسور بیمارستانی

شاسی موتور آسانسور | کفشک کابین آسانسور | پرشیا لیفت: آسانسور بیمارستانی یا برانکارد بر ، برای جابجایی بیماران در بیمارستان ، درمانگاه، مراکز بهداشتی و اتاق عمل مورد استفاده قرار می گیرد. با ملاحظه به تاسیس بیمارستان در نقاط مرکزی و اصلی شهر که معمولا دارای زیربنای کم اما تعداد طبقات بسیاری هستند ، طرح ریزی و تاسیس این گونه از ابزار های بیمارستانی را اندکی متفاوت کرده است.

همچنین گنجایش منقول این بالابر ها از نکاتی دیگر است که در زمان طرح ریزی و ساماندهی به بررسی احتیاج دارد و اگر چه مطمئن بودن امنیت برای جابه جایی مسافران، بیماران و تخت از ضرورت زیادی برخوردار است. در دستورالعمل های جدید هر نوع ساختمانی که امکان دارد اشخاص معلول با صندلی چرخدار رفت و آمد کنند باید به این گونه تجهیزات مجهز شوند.

طراحی آسانسور بیمارستانی یا برانکارد بر

آسانسور بیمارستانی یا برانکارد بر از پایه های اساسی نقل و انتقال مسافر و بیمار ها در مکان های پر ترددی نظیر بیمارستان می باشند. بدین جهت تعیین محلی مطلوب برای نصب این ابزار از اهمیت ویژه ای برخوردار است. جابه جایی راحت و سریع بیماران به قسمت های متعدد بیمارستان مسئله ای عمده تلقی می شود.

در این صورت طراحان این وسیله بایستی پیش از طرح ریزی، شناخت و آگاهی دقیقی نسبت با شیوه کار این محیط و معلومات لازم در خصوص پیوستگی واحد های متنوع با همدیگر را داشته باشند و از میزان رفت و آمد های پرسنل و بیماران در طبقات اطلاع کسب کنند تا به راحتی جایگاه بخش های متنوع را در طرح مشاهده کنند و ارزشیابی مطلوبی داشته باشند.

لطفا مطالعه کنید
آشنایی با انواع موتور آسانسور

از دیگر مسائل مهمی که پیش از پی ریزی این نوع بالابر ها بایستی به آن توجه نمود و احتیاج به نظارت و وارسی دارد شیوه بارگیری لوازم، حمل و نقل بیماران اضطراری، تسهیم غذا، جابجایی لباس های کثیف و تمیز و خارج کردن مواد اضافه و زباله ها می باشد.

در این صورت پیش از هر مبادرتی آگاهی از محوطه و شیوه به کارگیری و گونه عملکرد بایستی مورد نظارت قرار گیرد. از دیگر مواردی که بایستی در زمان پی ریزی به آن توجه شود ارتفاع ساختمان، نوع ساختمان، مکان واقع شدن بالابر، ساز و کار چاهک و چاله آن می باشد.

انواع کاربرد های آسانسور بیمارستانی یا برانکارد بر عبارتند از:

•بالابر های مختص حمل و نقل بیماران
•بالابر های مخصوص پرسنل و عیادت کنندگان

برای آسایش حال بیماران معمولا وسیله حمل و نقل آنها از دیگران جدا است. در حقیقت آغاز حرکت و ایستادن این وسیله خیلی آرام می باشد تا تغییرات سرعت و حرکت های اتاقک بالابر به کمترین حد ممکن برسد. همواره میزان شتاب اتاقک بیمار بر یا تخت بر ۱ متر بر ثانیه و سرعت آن ۹.۵ متر بر مجذور ثانیه می باشد.

از عمده ترین بخش های بالابر تخت بر ، شیوه باز و بسته شدن درب آن می باشد که بایستی به نحوی باشد که قابلیت خروج راحت، ملایم و مصون از درون و از بیرون آن تمهید شود. مسئله حائز اهمیت دیگر در این نوع ابزار ممانعت از اصابت درب آسانسور با بیمار و تخت او می باشد.

توجه به تمام موارد ذکر شده در سطح کیفی عملکرد این وسیله تاثیر گذار است.‌ این ابزار به نحوی پی ریزی و طراحی می شوند که قابلیت جابجایی بیمار بر روی تخت، پرستار و ابزار آلات پزشکی را فراهم می آورد. گستردگی مفید اتاقک این وسیله ۱۸۰۰ و عمق ۲۷۰۰ میلی متر می باشد. برای پهنای بازشو درب بالابر ۱۴۰۰ میلی متر تدارک دیده شده است. میزان محموله این بالابر عمدتا ۲۵۰۰ کیلوگرم خواهد بود.

لطفا مطالعه کنید
سرویس و نگهداری آسانسور چیست

قابلیت های مورد نظر در این دسته از تجهیزات بیمارستانی

امکانات مورد نظر برای آسانسورهای بیمارستانی شامل :

•تنظیم سرعت زیاد برای این نوع آسانسورها
•قابلیت باز شدن درب سنترال بالابر پیش از ایستادن کامل برای خروج فوری بیماران
•سامانه مهار کننده انعطاف پذیر بالابر بیمارستانی
•سامانه نجات برق اورژانسی این وسیله به شکل توسعه یافته
•قابلیت مهار و تنظیم از راه دور و تصحیح مولفه ها و وضعیت اتاقک این ابزار و منتقل نمودن اطلاعات به وسیله اتاقک
•به کار بردن درایو 3VF آسانسور برای حرکت ملایم و نرم
•بالابر معمولا دارای دکمه ای برای باز ماندن به مدت طولانی است.
•دارای سامانه تراز سازی مجدد سامانه های بالابر هیدرولیک
•از دیگر امکانات مورد نظر برای آسانسور بیمارستانی یا برانکارد بر این است که دارای گنجایش ۱۰۰۰ کیلوگرم می باشد.

دکوراسیون داخلی بالابرهای تخت بر

دکوراسیون درونی این دسته از تجهیزات پرکاربرد بیمارستانی بر که به تخت بر هم معروف هستند با استیل زنگ نزن ویژه پی ریزی شده است و نورپردازی آن باید بدون خیرگی و همچنین شدت روشنایی بی واسطه باشد که سبب تشویش و ناراحتی بیمار نشود. کلید های اتاقک این ابزار بایستی نسبت به دیگر اقسام بالابر در جایگاه پایین تری واقع شده باشند و درب های آنها از اقسام دیگر پهن تر باشند. از سویی مبادرت های احتیاطی در خصوص هر حالت قطع برقی بایستی صورت گیرد.

ابعاد این ابزار براساس استاندارد های بین المللی

براساس استاندارد های بین المللی دست کم ابعاد درونی اتاقک آسانسور بیمارستانی یا برانکارد بر با ژرفای ۲۱۰۰ و پهنای ۱۱۰۰ میلی متر می باشد و اتاقک این ابزار تخت بر با ژرفای ۲۴۰۰ و پهنای ۱۴۰۰ میلی متر می باشد.

لطفا مطالعه کنید
دلایل نوسازی آسانسور ساختمان

از مزایای آسانسور بیمارستانی یا برانکاردبر می توان به:

•قابلیت عملکرد با برق ۳ فاز
•حداقل مصرف برق در قیاس با آسانسور کششی
•حرکت ملایم، بی صدا و مصون
•داشتن بدنه فلزی و دارا بودن استقامت بسیار
•از کار افتادن برق در عملکرد آنها هیچ تاثیری نخواهد داشت. چرا که باز هم به کار خود ادامه می دهد.
•از دیگر مزایای آسانسور بیمارستانی یا برانکاردی این است که با ملاحظه به شرایط روحی و جسمی بیماران توجه به تمامی مبادی و عوامل امنیتی در این ابزار از اهمیت ویژه ای بهره مند است.

کارخانه پرشیا لیفت از پیشگامان صنعت بالابر و کوشا در حیطه فروش ابزار و قطعات مورد نظر این وسیله به سرتاسر کشور با اتکا بر اکیپ متبحر و ماهر مهیای عرضه و فروش اقسام بالابر بیمارستانی با بیشترین سطح کیفی به سرتاسر کشور می باشد.

پیشنهاد ما به شما

بهترین برند آسانسور

بهترین برند آسانسور با 7 ویژگی کلیدی و مهم | شرکت پرشیا لیفت

برای انتخاب بهترین برند آسانسور، باید به چند ویژگی کلیدی، مهم و اساسی توجه کنید: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با مدیر فروش