ضرورت تعمیرکار آسانسور در شهرنشینی مدرن

تعمیرکار آسانسور

گاورنر آسانسور | شاسی موتور آسانسور | پرشیا لیفت : تعمیرکار آسانسور در زمان حاضر یکی از شغل هایی است که خیلی ضروری به نظر می رسد و از همیت فوق العاده ای برخوردار است. در حالی که فیمابین سرویس های ادواری آسانسور و تعمیرات آن تفاوت های فاحشی وجود دارد، اما بیشتر مردم به این امر اشراف اطلاعاتی کافی ندارند.

با عنایت به اینکه کلیه ساختمان های امروزی دارای آسانسور می باشند، لذا برای سر پا نگهداشتن آن حضور فعال تعمیرکار آسانسور به جزیی از نیاز های روزمره جامعه شهرنشینی تبدیل شده است. در هر صورت با توجه به اینکه در ساخت اینگونه دستگاه ها از وسایل کاملا پیچیده مکانیکی و الکتریکی استفاده شده است، به هیچ عنوان نباید از بروز حوادث ناگوار غافل ماند.

مشکلات جزیی در دستگاه بالابر و آسانبر ها

علیرغم بروز مشکلات هرچند جزیی در دستگاه بالابر و آسانبر ها، اما متاسفانه بسیاری از صاحبان آنها نیاز به حضور تعمیرکار آسانسور و سرویس های دوره ای را در حد صفر می دانند که این امر به معنای واقعی کلمه خطرناک می باشد.

شاید انجام اینگونه بازدید ها و تعمیرات شامل تحمیل هزینه هایی برای ذینفعان آن باشد، اما به طور قطع مزایای آن بسیار بالاتر و بیشتر از هزینه هایی یاد شده می باشد. هر چند که سرویس های ماهانه باعث افزایش بهره وری آسانبر ها می شود، اما واقعیت این است که در برخی مواقع برای سرحال نگه داشتن آن به چیزی بیشتر از سرویس ماهانه نیاز است.

باتوجه به اینکه خرابی های دستگاه بالابر شامل دلایلی است و از طرف دیگر نگهداری از آن شامل یک سری دستورات دیگر، بر این اساس در برخی مواقع به دلیل خرابی قطعات، دیگر حضور سرویس کار جوابگوی مطلب نیست و حتما باید به تعمیرکار مربوطه مراجعه نمود.

لطفا مطالعه کنید
معرفی انواع درب آسانسور

البته باید گفت که برای پیشگیری از خرابی های احتمالی باید حتما سرویس های ماهانه را انجام داد.

چه زمانی نیاز به حضور تعمیرکار آسانسور است؟

نشانه های هر چند جزیی شاید دلیلی برای خرابی های بزرگ باشد و باید به طور حتم آنها را مد نظر قرار داد. این نشانه ها ممکن است در قسمتهای مختلف آسانسور باشد. با توجه به اینکه انواع متفاوتی از این دستگاه ها تولید شده اند و دارای کاربری متفاوتی نسبت به یکدیگر هستند، اما یک سری نشانه های مشترک دارند که نیاز به حضور تعمیرکار آسانسور را الزام می داند.

اولین نشانه این است که آسانسور به طور معمول زیاد از کار می افتد. آسانسور های قدیمی معمولا با خرابی های بیشتری مواجه هستند. دلیل آن هم فرسوده بودن قطعات به مرور زمان است. به طور متوسط میزان طول عمر آسانبر ها حدودا پانزده تا بیست سال می باشد که هر چه قدر این زمان بیشتر شود طول عمر آنها پایین و تعداد خرابی ها نیز افزایش می یابد.

مشکلات رایجی که به طور مداوم این دستگاه های قدیمی به همراه خود دارند، مشکلات مربوط به باز و بسته شدن درب های آن است. این زمان معمولا اگر بیشتر یک مورد در طول هفته باشد مطمئنا به حضور تعمیر کار آسانسور نیاز است.

حضور تعمیرکار در محل

دومین نشانه ای که حضور تعمیرکار آسانسور را میطلبد، شنیدن صداهای غیر عادی دستگاه است. معمولا این صداها زمانی بیشتر می شود که استفاده مداوم از آن به بیشترین حد خود در طول روز برسد. این صداها امکان دارد از قسمتهای مختلف دستگاه مانند موتور خانه و یا کابین و ساییدگی بیش از حد کفشک ها و باز شدن تعدادی از اتصالات و …باشد.

لطفا مطالعه کنید
کابین آسانسور چیست

توصیه می شود هر زمانی که این صداهای غیر عادی را شنیدید، بدون فوت وقت با تعمیرکار آسانسور مورد اعتماد خود تماس بگیرید تا در اسرع وقت نسبت به رفع و رجوع مشکل پیش آمده اقدامات لازم صورت گیرد.

توقف های ناگهانی و پیش بینی نشده در طبقات از دیگر نشانه ها و علامت های خرابی آسانسور است که به لحاظ امنیتی از ضروری ترین موارد است که باید مورد توجه قرار بگیرد. اهمیت حضور تعمیرکار آسانسور به این دلیل است توقف های ناگهانی امکان دارد به دلیل ساییدگی و خرابی قطعاتی باشد که به مرور زمان باعث به گیر افتادن مسافران و یا خطرات جدی تر شود.

نشانه های احتمالی خرابی آسانسور

یکی دیگر از نشانه های احتمالی خرابی آسانسور تغییر در سرعت آن است. جابجایی های زیاد و مداوم و نیز استفاده بیشتر از میزان ظرفیت حد مجاز باعث وارد شدن فشار حداکثری می شود. زمانی که دستگاه فشار های غیر عادی را تحمل می کند قطعات درگیر به سرعت دچار خرابی می شوند و امکان دارد سرعت آن دچار تغییراتی شود.

تغییر سرعت مانند کم و زیاد شدن سرعت هنگام توقف، افزایش ناگهانی در هنگام عبور از طبقات و …، نشانه از کار افتادن قطعه ای از سیستم آن است که باید مورد توجه قرار بگیرد. در هر صورت هرکدام از مسائل ذکر شده نشانه ای برای حضور تعمیرکار آسانسور است که هرچه زودتر باید با آن تماس گرفت و مشکلات را رفع کرد.

نهایتا منتظر ماندن زیاد برای حرکت دستگاه بالابر و یا استارت های ناگهانی و غیر معمول از دیگر نشانه های اعلام خرابی است. با توجه به اینکه دستگاه آسانسور یک دستگاه مکانیکی الکتریکی است، امکان دارد افزایش دمای آن باعث این تغییرات باشد که در صورت عدم رفع آن می تواند خطرات جبران ناپذیری را به بار بیاورد.

لطفا مطالعه کنید
قیمت آسانسور خانگی (0 تا 100 قیمت + انواع و هزینه های جانبی و نصب)

دلایلی که باعث افزایش دمای دستگاه بالابر می شود شامل مواردی از قبیل مشکلات در تهویه ی هوای داخل چاه، اختلالات به وجود آمده در مدار های آن و یا از کار افتادن سنسور ها می باشد.

دلایل خرابی آسانسور

آسانسور دستگاه مکانیکی الکتریکی است که از بخشهای متعدد و متنوعی تشکیل شده است. این بخش ها شامل کابین، وزنه تعادلی، موتور الکتریکی، سیم بکسل های قوی و چند رشته ای، سیستم های امنیتی گوناگون، سنسور، سیستم کنترل، تابلو برق و …می باشد.

این قطعات که تعدادی از آنها اجزاء مکانیکی و تعدادی دیگر قسمت الکتریکی آن را تشکیل می دهند با خرابی هایی مواجه می شوند که برای رفع و رجوع آنها باید به تعمیرکار آسانسور مجرب مراجعه کرد.

تعدادی از خرابی های احتمالی عبارتند از: خراب کاری هایی که به دلیل دستکاری های افراد غیر مسئول به بار آمده است، قطع شدن ناگهانی برق، قدمت زیاد دستگاه و فرسوده شدن قطعات مکانیکی و افزایش دما.

به حداقل رساندن حضور تعمیرکار آسانسور

برای به حداقل رساندن حضور تعمیرکار آسانسور باید دستور العمل هایی را رعایت کنیم. مراقبت از درب ها به دلیل اینکه یکی از پرکاربردترین موارد استفاده در بالابرها می باشد ضروری می باشد.

استفاده از سیستم های خنک کننده مدرن و سرویس به موقع آنها می تواند از گرم شدن بیش از حد دستگاه جلوگیری نماید. استفاده از برق با کیفیت و عدم نوسانات الکتریکی، استاندارد سازی دستگاه و نهایتا سرویس های دوره ای منظم از جمله ی این اقدامات می باشد.

پیشنهاد ما به شما

بهترین برند آسانسور

بهترین برند آسانسور با 7 ویژگی کلیدی و مهم | شرکت پرشیا لیفت

برای انتخاب بهترین برند آسانسور، باید به چند ویژگی کلیدی، مهم و اساسی توجه کنید: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با مدیر فروش