معرفی انواع درب آسانسور

معرفی انواع درب آسانسور

معرفی انواع درب آسانسور برای خیلی ها حائز اهمیت است و اطلاعات می تواند کمک بزرگی به آن ها بنماید.در حال حاضر درب های آسانسور به دو دسته اصلی تقسیم بندی می شوند که شامل، درب های کشویی و درب های گردان است که در این میان، درب های کشویی، بیشتر کاربرد داشته و بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند. در این راستا به منظور آشنایی بیشتر با این نوع درب، می خواهیم بدانیم انواع درب آسانسور شامل چه مواردی است و چه مزایایی دارند؟

 

 بررسی انواع درب آسانسور

همان طور که می دانید، امروزه درب های آسانسور در اندازه ها و ابعاد مشخصی طراحی و مورد استفاده قرار می گیرند، لذا به منظور استفاده از آن ها، درب های آسانسور کشویی، از جهت بازشدن، به سه دسته اصلی تقسیم بندی می شوند که شامل درب مرکزی، مستقیم و پانل است.

 

انواع درب آسانسور

– درب مرکزی:

این نوع درب آسانسور، در حین بازشدن، با سرعت یکسانی به سمت چپ یا راست، متمایل می شود و در هنگام بسته شدن هم به همین صورت اعمال می شود. این نوع درب، بسته به عملکرد خود، به دو نوع تقسیم بندی می شود:

درب های مرکزی دو پانل و درب های مرکزی چهارپانل.

که درب های مرکزی چهارپانل برای آسانسورهایی با عرض دهانه زیاد استفاده می شود.

 

– درب کشویی دوپانل

 

این نوع درب آسانسور، از یک سمت به سمت دیگر متمایل می شود و بر اساس تعداد پانل های درب، به سه دسته اصلی تک پانل، دو پانل و سه پانل تقسم بندی می شوند.

در حقیقت، این نوع درب کشویی دارای دو صفحه مشخص است که در حین باز و بسته شدن، سرعت حرکت این صفحات متفاوت است، اما زمان حرکت آن ها یکسان است. لذا اگر درب آسانسور، سرعت حرکتش یکسان باشد، به آن درب آسانسور سریع می گویند و اگر سرعت آن کمتر باشد، به آن درب آهسته گفته می شود. از سوی دیگر به این نوع درب های آسانسور، درب کشویی صفحه ای یا سرعتی هم گفته می شود. هم چنین، اگر درب کشویی دوصفحه، سه صفحه ای باشد، به آن درب، سه سرعته می گویند.

لطفا مطالعه کنید
مناسب ترین سیم بکسل آسانسور

 

یک نوع دیگر تقسیم بندی درب آسانسور، از لحاظ بازشدن درب است که درب کشویی را می توان بسته به نوع بازشدن آن، به سمت راست یا چپ تقسیم بندی نمود.

 

– درب مستقیم

این نوع درب آسانسور، از پایین به بالا متمایل می شود. به این نوع درب، گیت هم گفته می شود که می توان آن ها را به موارد متعددی تقسیم بندی نمود. در حقیقت، امروزه می توان درب های اسانسور را با کیفیتی بالا و تحت نظارت بازرسان مجرب در این حوزه، مطابق با هنجارها و دستورالعمل های تعیین شده صنعت طراحی و توسعه، طراحی کرد که هدف اصلی آنان برآورده کردن نیازهای مشتریان است، لذا این درب ها، در اندازه ها، ابعاد و مشخصات و ویژگی های مختلفی ارائه می شوند. علاوه بر این، می توان این نوع درب ها را در طیف گسترده ای از قبیل، درب اسانسور های دستی، بالابر و Imperforate و … تقسیم بندی نمود.

 

نکات حائز اهمیت در استفاده از درب آسانسور

امروزه فناوری آسانسور، از دستگاه های بالابری که توسط نیروی عضله هدایت می شدند، به دستگاه های پیشرفته ای که کنترل های “هوشمند” را ارائه می دهند، تبدیل شده است. یک آسانسور مدرن، ا‌ز یکپارچه سازی رایانه ای برای ارزیابی و جبران الگوهای ترافیکی استفاده می کند و بسیاری از آسانسورها را با صفحه نمایش لمسی، تهویه مطبوع و طراحی های بسیار هنری در کابین ها و درب ها مجهز کرده اند. بیشتر از این، صنعت درب آسانسور باعث تغییر فرهنگ و نحوه زندگی ما شده است. در گذشته به دلیل نیاز به بالا رفتن از پله ها و حمل بار سنگین، این امر به سختی انجام می شد، اما امروزه با تبدیل شدن آن ها به درب های لمسی و کنترلی این امر به راحتی و سهولت انجام می گیرد.

لطفا مطالعه کنید
شیوه های انتخاب بهترین آسانسور

 

نکات حائز اهمیت در استفاده از درب آسانسور

تاریخچه استفاده از درب آسانسور

آسانسورهای مدرن، در دهه 1800 ساخته شدند. اولین آسانسورهای هیدرولیکی از فشار آب به عنوان منبع تغذیه استفاده می کردند. در سال 1852، الیشا گریوز اوتیس اولین درب های ایمنی آسانسور را معرفی کرد و یک شرکت تولید آسانسور تاسیس کرد. اولین آسانسور برقی با موفقیت تجاری در سال 1889 نصب شد. بلافاصله پس از آن، آسانسور برقی با درب های اتوماتیک برای بستن شافت آسانسور اختراع شدند. بعد از آن، از آسانسورها در ساختمان های بلندتر استفاده کردند و ساخت و ساز آسانسور به توسعه ساختمان های بلند منجر شد. با کاهش هزینه آسانسورها و افزایش ایمنی، بلافاصله، بسیاری از صاحبان مشاغل برای حمل کالا و مسافر در ساختمانهای تجاری خود، آسانسور را نصب کردند.

 

موارد موثر در بازیابی و بررسی درب آسانسور

  • درب آسانسور خود را بررسی کنید

کاری که شما باید در مورد ارزیابی و بررسی درب آسانسور انجام دهید این است که:

به اصلاح و بازسازی کامل ماشین آلات و کنترل های بالابر در آن بپردازید. هم چنین می توانید اجزای الکتریکی و هیدرولیکی آسانسور خود را بدون تأثیر سوء بر ظاهر کلی آسانسور، ارتقا دهید. مهمترین ویژگی هایی که باید در حین استفاده از درب آسانسور خود حفظ کنید، استفاده از تابلوهای کنترل کننده است که باید به درستی نصب شوند.

 

– یک آسانسور جدید نصب کنید

اگر می خواهید یک بازسازی اساسی در ساختمان خود انجام دهید، بسته به کاربری یا عملکرد جدید ساختمان، ممکن است از شما خواسته شود که آسانسور جدیدی نصب کنید. هنگام افزودن آسانسور جدید به ساختمان قدیمی خود، باید این دو نکته اصلی را در نظر بگیرید:

لطفا مطالعه کنید
سقوط آسانسور به چه دلایلی اتفاق می افتد؟ و در زمان سقوط آسانسور چه کنیم؟

 

آسانسور جدید را در کجا قرار خواهید داد؟

آسانسور جدید چگونه بر ظاهر ساختمان شما تأثیر می گذارد؟

محفظه آسانسور شما باید در فضای داخلی ساختمان قرار داشته باشد. اگر آسانسور باری دارید که فاقد دکوراسیون لازم است، می توانید از شافت آسانسور استفاده کنید و آسانسور جدید خود را طراحی کنید.

 

– بهترین روش ها را دنبال کنید

وقتی می خواهید آسانسور اصلی خود را مرمت کنید یا یک آسانسور جدید به ساختمان تجاری خود اضافه کنید، لازم است این روش ها را دنبال کنید:

ویژگی های اصلی در تنظیم درب آسانسور را بررسی کنید، در واقع، سعی کنید در طول طراحی درب مناسب برای آسانسور خود، از بهترین و باکیفیت ترین تجهیزات برای ساخت آن، استفاده نمایید. برای محافظت از تمام اجزای اصلی آسانسور خود، سعی کنید از کارشناسان مجرب در این حوزه کمک بخواهید.

 

قطعات آسانسور از قبیل درب را تعمیر و به روز کنید. اگر آسانسور اصلی ساختمان شما به اجزای برقی یا بالابر جدیدی احتیاج دارد تا آنجا که ممکن است جزئیات و طراحی های اصلی را در آسانسور خود حفظ کنید.

 

موارد موثر در بازیابی و بررسی درب آسانسور

نتیجه گیری:

در حال حاضر، امروزه انواع مختلفی از درب های آسانسور وجود دارد که افراد بسته به نوع ساختمان تجاری می توانند آن را طراحی و نصب کنند. لذا لازم است برای بررسی این نوع درب ها، از کارشناسان متخصص در این حوزه کمک بخواهید.

پیشنهاد ما به شما

قیمت آسانسور خانگی (0 تا 100 قیمت + انواع و هزینه های جانبی و نصب)

قیمت آسانسور خانگی در سال 1402 چقدر است؟ قیمت آسانسور خانگی با توجه به انواع …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با مدیر فروش